Супервізія - інструмент професійного розвитку
Супервізія – інструмент професійної підтримки та професійного розвитку, що передбачає комплекс заходів із навчально-методичного супроводу педагогічних працівників закладів дошкільної і загальної середньої освіти в умовах реалізації завдань Нової української школи.
Організація супервізія - один із напрямків діяльності Центру професійного розвитку. Супервізію здійснює безпосередньо супервізор - залучений спеціаліст, який заздалегідь підготовлений за відповідною програмою.
Супервізія - це добровільна справа, яка здійснюється на запит адміністрації або педагогів закладу освіти.
У ЯКИХ КЛАСАХ ПРОВОДИТЬСЯ СУПЕРВІЗІЯ?
Супервізія проводиться за напрямами, пов’язаними з професійним стандартом вчителя початкових класів Нової української школи.
ЯКІ ФУНКЦІЇ ВИКОНУЄ СУПЕРВІЗОР?
1. Консультативна;
2. Наставницька;
3. Функція фасилітатора (модератора).
ЯКОЮ МОЖЕ БУТИ СУПЕРВІЗІЯ?
Супервізія може здійснювати у двох формах (на вибір замовника):
– індивідуальна – здійснення одного чи кількох наставницьких циклів (бесіда з планування, спостереження, бесіда з рефлексії, створення плану професійного розвитку);
– групова (5-12 слухачів) – передбачає спільне обговорення, обмін досвідом та аналіз результатів діяльності професійних груп з метою підтримки і прогнозування подальшого професійного розвитку учасників освітнього процесу.
Одна супервізіця проводиться у одному закладі освіти. Відповідно якщо у закладі є 5 і більше педагогів початкової школи або ачистентів учителя - можна обирати форму супервізії, а от для директора або заступника з навчальної роботи підійде лише індивідуальна робота.
ХТО МОЖЕ ПРОЙТИ СУПЕРВІЗІЮ?
Об'єктами супервізії є:
- тренери-педагоги;
- вчителі початкових класів НУШ;
- асистенти учителів НУШ;
- директор та заступники закладу освіти з питань впровадження Концепції "Нова українська школа" в освітній процес;
- фахівці Інклюзивно-ресурсного центру.
ЯКІ ЗАВДАННЯ ВИКОНУЄ СУПЕРВІЗОР?
1. З’ясовує індивідуальні потреби педагога та його очікування щодо обсягу, форми, характеру надання професійної підтримки.
2. Ознайомлюється з досвідом роботи педагогів шляхом проведення спостережень за діяльністю педагога, вивчає необхідну документацію після безпосередньої бесіди з педагогом.
3. Після вивчення досвіду професійної діяльності педагога зазначає позитивні сторони та напрями покращення його професійної діяльності.
4. Надає допомогу у розробленні плану професійного розвитку педагога.
5. Створює умови для активізації професійної рефлексії педагогічних працівників, їх професійної підтримки тренерів НУШ в умовах інноваційної діяльності.
ЧОМУ ПЕДАГОГАМ НЕ ВАРТО БОЯТИСЯ СУПЕРВІЗОРІВ?
Боятися супервізорів не треба, тому що це не черговий «перевіряльник» чи контролер, а насамперед наставник, який зацікавлений у передаванні власних знань та досвіду, а також у допомозі іншим, завдяки якій він вдосконалюватиметься і сам.
Важливим нюансом є те, що супервізор працює з педагогом без адміністрації закладу, і разом вони знаходять найкращі шляхи, щоб покращити навчання учнів.
Якщо вас цікавить власне професійне зростання та розвиток закладу, у якому працюєте, запрошуємо заповнити реєстраційну форму, яка й допоможе замовити супервізію прямо зараз!