A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

Супервізія - інструмент професійного розвитку

Дата: 26.10.2021 08:44
Кількість переглядів: 237

Супервізія інструмент професійної підтримки та професійного розвитку, що передбачає комплекс заходів із навчально-методичного супроводу педагогічних працівників закладів дошкільної і загальної середньої освіти в умовах реалізації завдань Нової української школи.

Організація супервізія - один із напрямків діяльності Центру професійного розвитку. Супервізію здійснює безпосередньо супервізор - залучений спеціаліст, який заздалегідь підготовлений за відповідною програмою.

Супервізія - це добровільна справа, яка здійснюється на запит адміністрації або педагогів закладу освіти.

У ЯКИХ КЛАСАХ ПРОВОДИТЬСЯ СУПЕРВІЗІЯ?

Супервізія проводиться за напрямами, пов’язаними з професійним стандартом вчителя початкових класів Нової української школи.

ЯКІ ФУНКЦІЇ ВИКОНУЄ СУПЕРВІЗОР?

1. Консультативна;

2. Наставницька;

3. Функція фасилітатора (модератора).

ЯКОЮ МОЖЕ БУТИ СУПЕРВІЗІЯ?

Супервізія може здійснювати у двох формах (на вибір замовника):

– індивідуальна – здійснення одного чи кількох наставницьких циклів (бесіда з планування, спостереження, бесіда з рефлексії, створення плану професійного розвитку);

– групова (5-12 слухачів) – передбачає спільне обговорення, обмін досвідом та аналіз результатів діяльності професійних груп з метою підтримки і прогнозування подальшого професійного розвитку учасників освітнього процесу.

Одна супервізіця проводиться у одному закладі освіти. Відповідно якщо у закладі є 5 і більше педагогів початкової школи або ачистентів учителя - можна обирати форму супервізії, а от для директора або заступника з навчальної роботи підійде лише індивідуальна робота.

ХТО МОЖЕ ПРОЙТИ СУПЕРВІЗІЮ?

Об'єктами супервізії є:

- тренери-педагоги;

- вчителі початкових класів НУШ;

- асистенти учителів НУШ;

- директор та заступники закладу освіти з питань впровадження Концепції "Нова українська школа" в освітній процес;

- фахівці Інклюзивно-ресурсного центру.

ЯКІ ЗАВДАННЯ ВИКОНУЄ СУПЕРВІЗОР?

1. З’ясовує індивідуальні потреби педагога та його очікування щодо обсягу, форми, характеру надання професійної підтримки.

2. Ознайомлюється з досвідом роботи педагогів шляхом проведення спостережень за діяльністю педагога, вивчає необхідну документацію після безпосередньої бесіди з педагогом.

3. Після вивчення досвіду професійної діяльності педагога зазначає позитивні сторони та напрями покращення його професійної діяльності.

4. Надає допомогу у розробленні плану професійного розвитку педагога.

5. Створює умови для активізації професійної рефлексії педагогічних працівників, їх професійної підтримки тренерів НУШ в умовах інноваційної діяльності.

ЧОМУ ПЕДАГОГАМ НЕ ВАРТО БОЯТИСЯ СУПЕРВІЗОРІВ?

Боятися супервізорів не треба, тому що це не черговий «перевіряльник» чи контролер, а насамперед наставник, який зацікавлений у передаванні власних знань та досвіду, а також у допомозі іншим, завдяки якій він вдосконалюватиметься і сам.

Важливим нюансом є те, що супервізор працює з педагогом без адміністрації закладу, і разом вони знаходять найкращі шляхи, щоб покращити навчання учнів.

Якщо вас цікавить власне професійне зростання та розвиток закладу, у якому працюєте, запрошуємо заповнити реєстраційну форму, яка й допоможе замовити супервізію прямо зараз!

 


« повернутися

Вхід для адміністратора