A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

Відбулася бесіда із педагогічними працівниками ЗДО №4 «Сонечко» Маневицької селищної ради з приводу створення інклюзивної групи у закладі

Дата: 14.05.2021 15:55
Кількість переглядів: 827

 

Відповідно до плану роботи Центру професійного розвитку педагогічних працівників відбулася бесіда «Комплексний супровід та ранній розвиток дитини в умовах ЗДО» з вихователями, асистентом вихователя та завідуючою ЗДО №4 «Сонечко» Маневицької селищної ради з приводу створення інклюзивної групи у закладі. Детально було обговорено питання переваги інклюзивної освіти в дошкільному закладі.

Завдяки впровадженню інклюзивного навчання, діти з особливими освітніми потребами мають змогу відвідувати шкільні та дошкільні заклади. Адже, згідно Конституції України, кожна дитина має право на освіту.  Інклюзивна освіта доступна для дітей, які мають інтелектуальні порушення, затримку психічного розвитку, порушення зору, слуху та мовлення, порушення функції опорно рухового апарату, розлади спектру аутизму тощо.

Батьки чи опікуни дитини мають право обрати дошкільний заклад, який розташований найближче до місця проживання, без будь-яких дозволів та направлень. Рішення про відвідування ДНЗ приймають батьки на основі комплексної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами ІРЦ.

Створення таких груп це крок назустріч дитині через новий підхід до освіти. Важливим є те, щоб не дитина підлаштовувалась під систему, а щоб система враховувала її потреби. Перш за все, потрібно правильно облаштувати простір в інклюзивній групі, забезпечити рівні умови перебування для всіх дітей, виконання корекційно-розвиткового та освітніх процесів,  організувати командний  психолого-педагогічний супровід.

В інклюзивній  групі, крім вихователя та помічника вихователя, з дітьми додатково працює асистент вихователя.

Компетентність фахівців, які працюють в інклюзивній групі, злагодженість їх роботи це одна з умов ефективності дошкільної освіти. Вихователям, асистентам та іншим педагогам, які залучені до освітнього процесу рекомендовано проходити тренінги та тестування.

Педагоги повинні створювати у групі психоемоційний комфорт, а для цього потрібно організовувати психологічні та розвиткові заняття, рухливі ігри, тренування.

Особливо потрібно дбати про розвиток комунікативних навиків між дітьми. Вихователі в дошкільному закладі, перш за все, мають формувати позитивне ставлення здорових вихованців до дітей з психофізичними вадами. При тому не акцентувати увагу на дитині з ООП, вона не повинна займати особливе місце в групі. Достатньо щоб дитина відчувала себе природньо, безпечно і прагнула бути самостійною на скільки це можливо. При правильному підході та організації, у дітей будуть розвиватись навички роботи в команді, співпраця, взаємодопомога, вміння спільно вирішити проблему.

Також важливою є співпраця з батьками. Проведення консультативної роботи з батьками дасть можливість фахівцям краще пізнати і зрозуміти дитину. А батьки, в свою чергу, отримають інформацію про потенційні можливості дитини, про її успіхи чи невдачі, про те, чому варто приділяти більше уваги вдома. Така командна робота, підтримка і взаєморозуміння допоможе отримати чудові результати у навчанні та розвитку дитини.

 В даний час інклюзія є обов’язковою у школах та дитячих садках, тому при будівництві чи реконструкції цих будівель повинні створюватись всі умови для доступного, безпечного навчання та виховання дітей.

В інклюзивних групах діти з особливими освітніми потребами залучені до освітнього процесу. Вони спілкуються з однолітками, знаходять друзів, стають відкритими та почуваються впевненіше. Долучаються до спільних ігор та творчих занять. Це все сприяє мовному, когнітивному, соціальному та емоційному розвитку.

Діти з типовим розвитком навчаються толерантності, вмінню співчувати, допомагати, підтримувати. А вихователі та фахівці краще розуміють потреби та особливості дітей, отримують новий досвід, оволодівають різними педагогічними методиками.

Тому переваги є для всіх. Успішне перебування в інклюзивних групах є чудовим початком для подальшої освіти.

 


« повернутися

Вхід для адміністратора