A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

15 вересня 2021 року КабМін прийняв нові зміни щодо інклюзивної освіти в школах (початок дії з 1 січня 2022 року!)

Дата: 11.01.2022 15:12
Кількість переглядів: 223

???? 15 вересня 2021 року КабМін прийняв нові зміни щодо інклюзивної освіти в школах (початок дії з 1 січня 2022 року!)??

Пропоную огляд основних положень нового Порядку організації інклюзивного навчання в закладах середньої освіти:

????Порядок визначає організаційні засади інклюзивного навчання за інституційною (очною (денною) формою здобуття освіти у школах;

????Умови для здобуття освіти на рівні з іншими здобувачами освіти забезпечуються шляхом:

1) ?? належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного, методичного забезпечення закладів освіти;

2) ??підвезення учнів до закладів освіти і у зворотному напрямку (транспорт);

3) ??забезпечення доступності території закладів освіти;

4) ??забезпечення необхідними допоміжними засобами для навчання, що дають змогу опанувати освітню програму;

5) ??облаштування та обладнання ресурсної кімнати та медіатеки;

6) ??залучення фахівців (із числа працівників закладу освіти та/або додатково залучених фахівців) для надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг (допомоги) відповідно до потреб учнів;

7) ??забезпечення доступу учнів до Інтернету, а також за потреби до термінального та спеціального допоміжного обладнання.

????Керівник закладу освіти на підставі заяви одного з батьків (інших законних представників) учня та висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, що надається інклюзивно-ресурсним центром (далі — висновок), утворює ??інклюзивний клас ??та організовує ??інклюзивне навчання?? з урахуванням рівня підтримки, рекомендованого інклюзивно-ресурсним центром.

????За наявності в закладі освіти кількох класів із здобувачами освіти одного року навчання учні розподіляються пропорційно між такими класами з урахуванням ??рівнів підтримки, а саме:

???? 1 учень на клас - 4-5 рівня підтримки ( розшифровка - 4 рівень – труднощі тяжкого ступеню прояву; 5 рівень – труднощі найтяжчого ступеня прояву)

???? 2 учня на клас 3 рівня підтримки (розшифровка 3 рівень – труднощі помірного ступеня прояву)

???? 3 учня на клас 2 рівня підтримки (Розшифровка 2 рівень – труднощі легкого ступеня прояву)

???? Учні, які потребують І (першого) рівня підтримки – (поодинокі, незначні труднощі), розподіляються між класами без урахування кількості таких осіб.

????Для учнів, які потребують підтримки в освітньому процесі, керівник закладу освіти формує команду психолого-педагогічного супроводу (далі — команда) та забезпечує її роботу в закладі освіти.

???? Увага! Для учнів, у яких виникають труднощі під час навчання та які потребують додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі, за рішенням закладу освіти надається підтримка першого рівня.

??Рішення закладу освіти про надання підтримки І (ПЕРШОГО) рівня приймається на основі:

1) ??рішення команди, яка проводила оцінку та визначила потребу у наданні підтримки першого рівня або

2) ??висновку інклюзивно-ресурсного центру.

???? Для інших учнів рівень підтримки забезпечується відповідно до ?? висновку інклюзивно-ресурсного центру.

???? Увага 2! У разі відсутності у висновку інклюзивно-ресурсного центру інформації про рівень підтримки учня рівень підтримки визначається ??командою за участю представника інклюзивно-ресурсного центру, що видав такий висновок, та з урахуванням складності порушень учня.

???? Для організації інклюзивного навчання учня команда протягом двох тижнів з початку навчання складає його ??індивідуальну програму розвитку (ІПР).

???? Учням відповідно до рівня підтримки та індивідуальної програми розвитку надаються ??психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога) ?? у вигляді занять (в індивідуальній або груповій формі);

???? Ресурсна кімната:

1) Для учнів, що потребують тимчасового психологічного розвантаження або усамітнення, в ресурсній кімнаті створюється окрема зона, яка використовується незалежно від розкладу занять.

2) Ресурсна кімната може використовуватися усіма учнями закладу освіти.

3) Учні можуть перебувати в ресурсній кімнаті та медіатеці винятково у супроводі педагогічних працівників, асистента учня або залученого фахівця, що проводить (надає) додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття (послуги).

???? Для учнів може складатися ??індивідуальний навчальний план (ІНП)??:

1) ??Індивідуальний навчальний план повинен містити, зокрема інформацію про адаптацію чи модифікацію змісту освітніх компонентів освітньої програми, послідовність, форму і темп їх засвоєння, очікувані результати навчання;

2) ??Індивідуальний навчальний план складається командою за участю педагогічних працівників, які викладають навчальні предмети (інтегровані курси), у взаємодії з учнями та/або їх батьками (іншими законними представниками).

???? Організацію інклюзивного навчання учнів забезпечує ??асистент вчителя;

???? В освітньому процесі індивідуальні соціальні та соціально-побутові потреби учнів забезпечуються ?? асистентом учня.

??Асистентом учня може бути

- один з батьків;

- особа, уповноважена ними;

- або соціальний працівник, що надає послугу супроводу під час інклюзивного навчання.

????Оцінювання результатів навчання учнів у закладах освіти здійснюється за ??системою та загальними критеріями оцінювання, затвердженими МОН, та з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності).

??Після завершення навчання учні отримують ??документи про освіту державного зразка відповідно до зразків документів про загальну середню освіту, затверджених МОН.

??Заклади освіти організовують інклюзивне навчання учнів ??за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством.


« повернутися

Вхід для адміністратора