Шляхи підвищення ефективності сучасного уроку з української мови та літератури
Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань. Виконання цих завдань потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей людини, умінь самостійно здобувати нові знання та розв’язувати проблеми. Тому перед сучасним учителем української мови та літератури постає актуальне питання: як зробити урок цікавим, ефективним та результативним?
Відповідь на питання вчителі української мови та літератури шукали під час онлайн-зустрічі «Шляхи підвищення ефективності сучасного уроку з української мови та літератури», яка відбулася 25 січня. Консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Ярослава Сахнік розкрила питання «Сучасний урок: пошук інноваційних методів навчання», звернула увагу на нові ролі сучасного педагога, найважливіші навички, яким потрібно навчити дітей сьогодні, щоб вони були затребувані завтра. Вчитель української мови та літератури Костюхнівського ліцею Ольга Конотопчик акцентувала увагу на особливостях використання технологій розвивального навчання, наголосила на формуванні мовних, мовленнєвих і комунікативних компетенцій засобами ігрових технологій. Світлана Секеда, вчитель української мови та літератури Маневицького ліцею №1 імені Героя України Андрія Снітка, поділилась досвідом роботи щодо моделювання уроків мови із застосуванням технологій розвитку критичного, відкритого та креативного мислення. Вчитель української мови та літератури Черевахівської гімназії Олена Крищук розкрила питання щодо вдосконалення уроків української мови та літератури шляхом упровадження інформаційно-комунікаційних технологій. Голова спільноти словесників Віра Цвітенко звернула увагу присутніх на якісну підготовку випускника до ЗНО, оскільки це є надзвичайно важливим етапом навчання. Вчитель порадила як краще організувати ефективну роботу та на що звернути увагу.
Отже, наші педагоги продовжують знайомитися з новими вимогами сучасної освіти, оцінюють власну практику в контексті освітніх новацій, постійно шукають нові форми та методи роботи.