A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

Семінар для вчителів історії та правознавства "Розвиток творчого потенціалу особистості педагога: як навчаємо, чому навчаємо."

Дата: 08.12.2022 09:36
Кількість переглядів: 250

 

Учитель – актор, але його слухачі і глядачі не               аплодують йому. Він –    скульптор, але його праці ніхто не бачить.        Він – лікар, але його пацієнти рідко дякують йому за лікування і не завжди хочуть лікуватися. Де ж йому взяти сил  для щоденного натхнення?  Лише в самому собі, лише в усвідомленні величі своєї праці.

С. Соловейчик

 

07 грудня 2022 року  згідно плану роботи  Комунальної  установи «Центр  професійного  розвитку  педагогічних  працівників»  відбувся в онлайн-форматі семінар-практикум на тему «Розвиток творчого потенціалу особистості педагога: як навчаємо, чому навчаємо?» для вчителів історії та правознавства. Розпочала  семінар консультант Центру Пацаманюк Світлана Василівна, яка познайомила присутніх з планом роботи семінару та акцентувала  увагу присутніх на  важливості  розвитку творчого потенціалу особистості педагога.

Праця вчителя важка і надзвичайно відповідальна. Василь Сухомлинський  писав:  «Праці  вчителя  ні  з   чим   не можна ні порівняти, ні зіставити. Ткач уже через годину бачить плоди своєї роботи. Сталевар через кілька годин радіє з вогненого потоку металу. Хлібороб, сіяч через кілька місяців милується колосками і жменею зерна, вирощеного в полі… А вчителеві треба працювати роки, щоб побачити предмет свого творіння, буває минають десятиріччя, і ледве-ледве починає позначатися те, що ти замислив… Учитель забов’язаний перед суспільством, перед батьками – працювати тільки правильно, тільки добре…» [30].

  Реальна дієвість Нової української школи залежить від кожного конкретного педагога: його знань, умінь, компетенцій, розуміння стратегічних цілей діяльності та наявності дієвого інструментарію для практичної реалізації заявлених завдань. 

Про розвиток професійної компетентності педагога в Новій українській школі познайомила учасників семінару  вчитель історії та права Великояблуньківського ліцею Літовець Тетяна Миколаївна.

           Періодично заклади освіти нашої країни переходять на змішане навчання, що пов’язане, в першу чергу, з війсковим станом в країні. Нагадаємо, що змішане навчання - це така методика формальної освіти, згідно з якою учень чи учениця засвоює одну частину матеріалу онлайн, частково самостійно керуючи своїм часом, місцем, шляхом і темпом навчання, а іншу частину матеріалу вивчає у шкільному класі.

Які обрати інструменти  стимулювання учнів на уроках історії для організації змішаного навчання, аби воно було результативним та не викликало труднощі й стрес в учнів та вчителів  розповіла  Чілій Ірина Вікторівна, вчитель історії та права  ОЗЗСО «Цмінівський  ліцей».

      Потужний потік нової інформації, застосування комп'ютерних технологій у різних сферах життя людини, розповсюдження ігрових приставок і комп'ютерів мають великий вплив на виховання сучасної  дитини і її сприйняття навколишнього світу. Істотно змінюється і характер її улюбленої практичної діяльності, і захоплення. Раніше інформацію з будь-якої теми дитина могла отримати з підручника, довідників, лекції вчителя. Але сьогодні, з огляду на сучасні реалії, учитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання: навіщо це потрібно?  Мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі використання комп'ютерних мереж і онлайнових засобів,  набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа засобів. 

      Саме тому сьогодні широко використовуються цифрові технології, які могли б найбільш повно враховувати вікові особливості,  інтереси, нахили, здібності кожного учня. У досвіді поєдналися елементи традиційних уроків та сучасні інноваційні методи роботи з учнями. Використання дидактичних online-сервісів дозволяє  сформувати особистість, яка має міцні знання з теми і  здатна адаптуватися в умовах сьогодення.  Широке використання  цифрових технологій на уроках спонукає учнів до самостійної праці, творчого мислення, пошуку.

 Такий процес навчання є досить привабливим і для вчителів: допомагає їм вчасно оцінити досягнення дитини, сформувати її «життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації в житті, навчанні та праці» («Концепція нової української школи»).  Поділилася досвідом з використання онлайн-інструментів в освітньому процесі під час дистанційного навчання Ірина Миколаївна Іванькова, вчитель історії Новорудської гімназії-філії ОЗ «Троянівсьий ліцей».

На завершення семінару керівник спільноти вчителів історії та правознавства Доля Людмила Володимирівна нагадала педагогам про оцінювання учнів п’ятого класу згідно вимог Нової української школи.

Світлана Василівна Пацаманюк  проаналізувала результати олімпіад,  подякувала вчителя та їх вихованцям за участь в олімпіадах  в такий непростий час, обговорила питання проведення  турніру з правознавства, вкотре нагадала колегам про вимоги, які ставить перед педагогами Постанова КМУ №800 щодо щорічної курсової перепідготовки та загального обсягу годин підвищення кваліфікації у міжатестаційний період, що є одною із основних передумов успішної атестації кожного учителя.     

         Семінар був насичений та цікавий.

 


« повернутися

Вхід для адміністратора