3 травня креативні педагоги закладів освіти Маневицької громади STEMили у Маневицькому ліцеї №2
03 травня 2023 року на базі Маневицького ліцею №2 відбувся семінар для педагогів закладів освіти Маневицької громади «Впровадження елементів STEM-освіти як урізноманітнення навчального процесу». Зустріч креативних колег проведено відповідно до плану роботи Маневицького Центру професійного розвитку педагогічних працівників. Модератор, консультант Центру Лукашук Володимир, вітальним словом розпочав семінар, представив учасників, привернув увагу присутніх до актуальності та напрямів STEM-освіти. Наголосив,
що STEM - це не просто технічна освіта, вона охоплює значно ширше поняття, а саме вдале поєднання креативності та технічних знань. STEM-освіта дозволяє вчителям наочно і значно цікавіше пояснювати необхідний матеріал, зацікавлювати дітей, тому що поруч з теорією діти відразу бачать, як той чи інший процес виглядає і застосовується в реальному житті.
Перед початком роботи семінару присутні згадали воїнів ЗСУ та вшанували загиблих хвилиною мовчання.
Директорка Маневицького ліцею №2 Таран Жана Василівна поділилась досвідом роботи ліцею, зацікавивши учасників семінару різнобарв’ям можливостей, які дає STEM-навчання. Розповіла про досвід впровадження STEM-освіти в ліцеї: інтегровані уроки, «Інженерний тиждень», проєктну діяльність, наукові роботи, які виконують діти, тематичні екскурсії, STEM-куточки тощо.
Оксана Кушко, директорка КУ «ЦПРПП» Маневицької селищної ради звернулася до нормативно-правових засад впровадження STEM-освіти в Україні, розповіла про її переваги та перспективи. Обґрунтувала, чому світовий тренд STEM-освіти останнім часом набирає обертів в освітньому просторі Європи та України. Привернула увагу колег до STEM-професій, які стають популярними та поступово витісняють звичайні виробничі професії на ринку праці.
До можливих форм та методів реалізації STEM-проєктів з дітьми у позаурочний час привернув увагу колег вчитель математики Великояблуньківського ліцею Кантура Віталій Олександрович. Педагоги обговорили, як більш дієво стимулювати та залучати дітей до технічного моделювання.
Власним професійним досвідом впровадження STEM-елементів на уроках та під час гурткової роботи поділився Красьоха Віктор Іванович, керівник технічних гуртків Маневицького ЦТДЮ, які діють при Будківському ліцеї. Продемострував прилади, які виготовили діти.
Оксана Герговська, голова спільноти вчителів біології, вчитель біології Маневицького ліцею №2 розповіла про можливості проєктної роботи з учнями та показала практичні напрацювання вихованців. Цікаві проєкти з дітьми можна робити із підручних засобів. Головне – бажання вчителя та мотивація у дітей. Оксана В’ячеславівна провела майстер-клас по створенню STEM-проєктів з дітьми. Педагоги об'єднувались у групи для створення STEM-уроків на запропоновані теми та презентували їх. Під час практичної роботи семінару педагоги малювали 3D-ручками та використовували багато цікавого приладдя для створення своїх проєктів. Основний меседж майстер-класу – якісна STEM-освіта та проєктна робота доступна у будь-якій школі.
На завершення Володимир Лукашук наголосив, що сучасна школа – це коли щодня вчаться не тільки учні, а й вчителі. Звернув увагу на функціонування STEM-лабораторій в області. Педагогам було запропоновано відвідати віртуальний STEM-центр Малої академії наук України. Також консультант порекомендував використовувати Методичні рекомендації Збірник матеріалів STEM-тижня з ідеями та описами готових STEM-проєктів.
На прикладі Маневицького ліцею №2 педагоги побачили, як якісно відбувається впровадження STEM-освіти - від індивідуальних STEM-проєктів до проведення STEM-тижнів. На завершення відбулось активне обговорення та професійне вільне спілкування колег.
Висловлюємо велику вдячність усім виступаючим та адміністрації Маневицького ліцею №2 за допомогу в організації й проведенні семінару.