A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

З нагоди Міжнародного дня логопеда відбулося засідання логопедів та дефектологів на тему «Нетрадиційні методи терапії в логопедичній роботі»

Дата: 16.11.2023 09:58
Кількість переглядів: 674

14 листопада 2023 року, з нагоди Міжнародного дня логопеда, було проведено засідання спільноти логопедів та дефектологів  на тему «Нетрадиційні методи терапії в логопедичній роботі».

   Семінар розпочала психолог КУ«ЦПРПП» Маневицької селищної ради Терещенко Леся Іванівна, яка акцентувала увагу на нетрадиційних  методах терапії в логопедичній роботі та їх видах. Арт-терапія - це допомога дитині через творчість. Вона не має протипоказань і вікових обмежень, не вимагає наявності мистецьких задатків, тому є доступною і зрозумілою кожному. Психолог розповіла про різні види арт-терапій: піскотерапію, ігротерапію, лялькотерапію, притчотерапію, казкотерапію, музикотерапію, ізотерапію, глинотерапію, фітотерапію, аромотерапію та інші види терапій, які використовують для лікування і психокорекції.

    Свій досвід роботи про пісочну терапію, як інтерактивний метод у корекційній роботі, спрямований на розвиток мовлення у дітей з особливими освітніми потребами презентувала Вейна Катерина Петрівна, логопед та дефектолог Чарторийського ліцею, яка показала практичні та цікаві вправи психотерапії у роботі з дітьми. Пісок – це надзвичайно цікавий і загадковий матеріал. Він здатний знімати нервову напругу, покращувати настрій, викликати найбагатші асоціації. Гра з піском захоплює і дорослих, і дітей. За допомогою таких ігор можна виразити свої відчуття та переживання. Не потрібно спеціальних навичок, щоб працювати з цим матеріалом, оскільки всім дітям він знайомий і зрозумілий.

 Про літотерапію (лікування каменями) і використання камінців у процесі корекційно-розвивальної роботи розповіла Коваль Соломія Володимирівна, логопед ОЗЗСО «Цмінівський ліцей», показавши творче застосування камінців у практиці. Робота логопеда тісно пов'язана з формуванням дрібної моторики. Cтимуляція кінчиків пальців допомагає активізуватися центри в головному мозку. Кінестетичні відчуття направляють і координують дії всіх cистем організму: кіcтково-м'язової, нервової. Застоcування камінчиків  – один з нетрадиційних прийомів навчання, що робить процес корекції цікавим.

 Своїм досвідом роботи методики "Мандала" в корекційно-розвитковій роботі з дітьми поділилася Тачинська Надія Петрівна, дефектолог Чарторийського ліцею. Надія Петрівна показала усім присутнім практичні вправи, адже цю методику можна використовувати з будь-яких підручних матеріалів. Створення мандали в арт-терапії є методикою, що використовується як засіб зцілення, розвитку та саморегуляції.

     Про казкотерапію, як сучасний метод роботи з дітьми, які мають особливі потреби, слухали Пацаманюк Іванну Володимирівну, корекційного педагога- дефектолога Маневицького ліцею №1 імені Героя України Андрія Снітка. Казка для дітей - не просто розповідь про фантастичні події, це - цілий світ, в якому дитина живе, бореться, протиставляє злу свою добру волю. Казки завжди були ефективним засобом впливу на свідомість особистості. Міфи, перекази, притчі легенди - покликані доносити дітям відмінності добра і зла, розуміння найпоширеніших проблем і способів їх раціонального рішення. З раннього віку, коли дитина починає розуміти мову, батьки повсякденно використовують терапевтичні казки.

 На закінчення семінару логопеди та дефектологи відвідали зимовий сад, який знаходиться при Городоцькій гімназії - філії ОЗЗСО "Прилісненський ліцей". Педагоги мали змогу перезавантажитися, відчути на собі такі методи терапії, як квіткотерапія, рослинотерапія, зоотерапія та терапія кімнатними рослинами. Такі терапії допомагають зняти стрес, поліпшити настрій та здоров'я. Кімнатні рослини є частиною природи і постійним об'єктом природи у приміщенні, тим дидактичним матеріалом, на основі якого здійснюється розумове, естетичне і трудове виховання дітей. При спілкуванні з рослинами та тваринами збагачується світогляд дитини, вони отримують уявлення про багатство світу природи, розвивається інтерес до природи, спостережливість тощо. Кімнатні рослини впливають на формування психологічного мікроклімату, що позитивно впливає на працездатність. Зелений колір допомагає зняти втому очей, розслабитись, доторкнутись до природи, не виходячи з приміщення.

 Засідання логопедів та дефектологів пройшло продуктивно, цікаво з позитивними емоціями. Ми ще раз приєднуємося до численних привітань на адресу наших незамінних вчителів-логопедів і бажаємо їм міцного здоров’я, успіхів у їх нелегкій праці, родинного тепла і простого людського щастя!

                            ФОТОАЛЬБОМ  ПОДІЙ


« повернутися

Вхід для адміністратора