A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

Семінар учителів іноземної мови

Дата: 30.12.2023 18:54
Кількість переглядів: 140

28 грудня 2023  року був проведений онлайн-семінар вчителів іноземної мови «Ефективні методи викладання як основна складова успішного оволодіння іноземною мовою».

З вітальним словом звернулася Іващик Іванна Анатоліївна, директор КУ «ЦПРПП» Маневицької селищної ради, яка привітала колег із прийдешніми святами.

Було проаналізовано результати ІІ етапу Всеукраїнської предметної олімпіади з іноземних мов й сплановано хід підготовки до ІІІ етапу.

Левко Олена Адамівна, вчитель англійської мови Маневицького ліцею №1 імені Героя України Андрія Снітка, поділилася досвідом роботи «Робота з текстом на уроках англійської мови як процес творчої співпраці вчителя та учня». Педагогиня зазначила, що читання як вид мовленнєвої діяльності є однією з головних практичних цілей навчання іноземним мовам. Текст, який звучить або викладений письмово в процесі навчання іноземної мови, є основним видом начального матеріалу. У системі організації мови текст є одиницею найвищого рівня, нижче якого стоїть речення. 

Традиційна методика роботи з іншомовними текстами передбачає відомі етапи роботи.

1.

Дотекстовий (передтекстовий) етап:

а) аналіз мовних і смислових труднощів;

б) введення у проблеми;

в) формулювання комунікативної 

установки на читання тексту.

2. Притекстовий етап:

а) читання тексту;

б) тренування видів читання ;

3. Післятекстовий етап:

а) контроль розуміння тексту;

б) обговорення змісту прочитаного;

в) навчання смислової переробки інформації.

Залежно від етапу роботи з текстом визначаються і належні вправи.

Отже, вміння працювати з іншомовним текстом, без сумніву, є фактором загальнокультурного розвитку учня. Ці вміння дозволяють своєчасно долучитися до джерел професійної та культурологічної інформації, набути навичок роботи з літературою, сприяють підвищенню культури мовлення. Можливість доступу до автентичної інформації перетворює читання іноземною мовою (навички якого, на відміну від усного мовлення, не зникають протягом усього життя) на найпростіший і водночас найцінніший засіб комунікації; сприяє виникненню та розвитку внутрішньої мотивації навчання учнів і допомагає випускникам шкіл у подальшій професійній діяльності.

Шаук Наталія Яківна, вчитель англійської мови Маневицького ліцею №1 імені Героя України Андрія Снітка,  торкнулася питань  організації та проведення позакласної роботи та поділилася своїм власним досвідом, розповівши про  основні методи навчання та наголосила на користі вивчення англійської за мультфільмами, інсценізацією казок.

Колега зауважила, що позакласна робота з іноземної мови має свої принципи.

Принцип добровільності полягає в тому, що учні включаються в позакласну роботу за власним бажанням.

Принцип масовості передбачає активну участь у позакласних заходах найбільшої кількості учнів з різним рівнем володіння іноземною мовою.

Принцип урахування й розвитку індивідуальних особливостей та інтересів учнів передбачає врахування в контексті діяльності учнів їх власного досвіду, інтересів, бажань, нахилів, світогляду, емоційно-чуттєвої сфери та статусу в колективі.

Принцип зв’язку позакласної роботи з уроками, перш за все, полягає в тому, щоб забезпечити єдність практичних, розвивальних та виховних цілей позакласних занять та уроків.

 

Позакласні заходи мають величезне значення для засвоєння школярами навчального матеріалу і оволодіння додатковими знаннями з іноземної мови з використанням доступних і цікавих методів.

 

Вивчення будь-якої теми програми може бути продовжено в позакласній роботі, що сприяє узагальненню вивченого матеріалу, доповненню його, демонструє здобувачам результати оволодіння мовою та надає можливість подальшої взаємодії та вдосконалення вмінь та навичок.

 

Шиліна Ганна Андріївна, вчитель англійської мови Бережницької гімназії - філії ОЗЗСО "Троянівский ліцей", підняла питання викладання лексичного матеріалу на уроках.

Вчитель наголосила, що лексичні навички – це найважливіший і невідємний компонент змісту  навчавння англійської мови, ознайомила з етапами формування лексичної компетенції.

Колега продемонструвала електронні та мобільні додатки, які використовує під час роботи, що дозволяє заохотити учнів та зробити уроки цікавішими.

Отже, зміст мовлення виражається у словах. Тому вивчити мову – значить оволодіти певним запасом слів цієї мови.

Продовжила роботу семінару Туревич Людмила Іванівна, вчитель Черської гімназії-філії ОЗЗСО "Троянівський ліцей",   яка зазначила, що  у навчанні англійської мови граматика займає важливе місце, це свого роду «каркас», на якому базується лексика. Навчання граматики і правильного оформлення висловлювання, а також розпізнавання граматичних форм у мові та письмі відбувається за допомогою формування граматичних навичок.

Багато хто впевнений, що без знання граматики, при бажанні, можна обійтися. Адже достатньо знати більше англійської лексики, постійно спілкуватися з носіями мови, яким буде різати слух ваше мовлення і вони будуть виправляти помилки. І все ж граматична база необхідна для повноцінного спілкування. Граматика англійської мови, хоч і виглядає «страшно», але її можна опанувати, враховуючи наступні поради:

-  протипоказано заучувати правила без конкретних прикладів;

- не варто шукати логіки в граматиці, не всі правила можна пояснити логічно;

- треба намагатися схематично зображати правило, яке вчите;

-  приділяти увагу англійській мові щодня.

 

Зустріч видалась дуже цікавою та корисною. Ще раз переконались в силі, мудрості та завзятості наших педагогів.

Дякую колегам за співпрацю!

 

 

 


« повернутися

Вхід для адміністратора