Творча математика як засіб навчання мислення учнів початкової школи
Життя висуває суспільний запит на виховання творчої особистості, здатної, на відміну від людини-виконавця, самостійно мислити, генерувати ідеї, приймати сміливі нестандартні рішення, аргументувати власну думку, бути толерантними.
Навчання сьогодні - це процес становлення особистості, здатної до самоосвіти, тобто особистості, яка вміє використовувати набуті знання для творчого розв'язання проблем, критично мислити, прагне реалізувати себе. Тому проблема розвитку критичного мислення є досить актуальною для підвищення якості математичної освіти. Як розвивати мислення на уроках математики? Відповідь на це запитання намагалися знайти вчителі початкових класів Маневицької громади під час проведення семінару-практикуму, який відбувся 20 лютого 2024 року в онлайн форматі на тему «Творча математика як засіб навчання мислення учнів початкової школи».
Відкрила семінар-практикум консультант КУ «ЦПРПП» Світлана Василівна Пацаманюк, яка наголосила на важливій ролі творчої математики у розвитку критичного мислення учнів початкової школи. Сьогодні суспільство потребує розвинених особистостей. Математичні знання, уявлення про роль математики в сучасному світі стали необхідними компонентами загальної культури.
Важливий напрямок реалізації творчої потреби дитини в умовах шкільного навчання є ігрова діяльність. У грі розвивається уява, утверджуються образи фантазії, створюються продукти діяльності, які є для дитини емоційно привабливими. Як формувати креативне мислення в учнів початкової школи засобами ігрових технологій на уроках математики познайомила Оксана Василівна Карпук, вчитель початкових класів Маневицького ліцею №2.
Конструктор LEGO сьогодні став незамінним матеріалом для розвиваючих занять з учнями початкової школи. LEGO-технологія захоплює не лише дітей, а й дорослих. Кожен педагог, який хоч раз спробував працювати з LEGO на уроках, навряд чи відмовиться від цього захоплюючого заняття. І це не дивно, адже заняття з диво-конструктором урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавішим. Такі уроки в ігровій формі створюють атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження, що позитивно позначається на якості засвоєння навчального матеріалу. Як LEGO-технології розвивають у дітей креативність поділилася досвідом вчитель початкових класів Оконського ліцею Любов Тимофіївна Приходько.
Однією з інноваційних технологій, що допомагає учню не тільки засвоїти певний обсяг знань, а й сприяє розвитку його особистісних якостей, є технологія формування та розвитку критичного мислення. Тетяна Матвіївна Суліковська, вчитель початкових класів Маневицького ліцею №1 імені Героя України Андрія Снітка, зупинилася на питаннях застосування методів критичного мислення на уроках математики.
Перед сучасною освітою на передній план виступає завдання інтелектуального розвитку дитини. Вміння логічно мислити - це необхідна умова розвитку інтелекту особистості. Як і за допомогою чого розвивати логічне мислення розказала Тетяна Дмитрівна Терещук , вчитель початкових класів Костюхнівського ліцею.
Зустріч пройшла продуктивно та позитивно! Дякуємо колегам за співпрацю! Дякуємо ЗСУ за можливість БУТИ!