A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

Відбувся семінар учителів-словесників

Дата: 25.04.2024 11:39
Кількість переглядів: 155

      24 квітня 2024 року відповідно до плану роботи КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Маневицької селищної ради відбувся навчальний семінар «Як підвищити ефективність сучасного уроку української мови та літератури»,  у  якому  взяли участь 29 педагогів-словесників.

Директорка КУ «ЦПРПП» Маневицької селищної ради Іванна Анатоліївна Іващик вітальним словом розпочала семінар, представила учасників, привернула увагу до актуальності та важливості даної теми.

Своїм цікавим досвідом роботи поділилась Алла Миколаївна Кушнір, вчителька української мови та літератури Маневицького ліцею №1 імені Героя України Андрія Снітка. Вона підняла питання про використання методики компетентнісного навчання на уроках української мови та літератури у 5 – 6 класах. Педагогиня зауважила, що компетентність - це здатність застосовувати набуті знання, уміння, навички, способи діяльності, власний досвід у різних життєвих ситуаціях.

Алла Миколаївна представила дуже цікаві методи та форми роботи, які вона використовує на уроках:

- гронування;

- сторітелінг;

- гра в парах та в групах;

- рольові ігри;

- «незакінчені речення»;

- твори, перекази;

- «спіймай помилку»;

- сенкани, фанфіки;

- загадки, акровірші;

- мініпроєкти.

 

Продовжила роботу зустрічі вчителька української мови та літератури Чарторийського ліцею Зоя Володимирівна Джус, поділившись з колегами цікавими ідеями організації сучасного уроку.

Наш час – це час змін, зміни відбуваються і в навчально- виховному процесі. Інформатизований світ дуже стрімко змінюється, дедалі важче в ньому орієнтуватися вчителю та звичайному учню, а ще важче творити і виховувати людину. Постійно замислюєшся над тим, як зробити урок цікавим, сучасним, щоб учні з бажанням ішли в клас, як виховати людину, яка б уміла поєднати свій духовний світ, знання, практику, творчість. Кожен вчитель намагається відшукати цікаві методи роботи з дітьми, обрати певну тактику, стиль роботи, намагається створити умови для позитивного розвитку, творчої реалізації. На сьогоднішній день існує багато сучасних навчальних технологій. Та суть не у нововведеннях, а в тому, наскільки вони ефективні, корисні, змінюють структуру та якість освітнього процесу. В.О.Сухомлинський писав: «Не забуваймо, що в школі дитина не тільки вчиться, у школі вона живе».

Тетяна Анатоліївна Товмасян, вчителька української мови та літератури ОЗЗСО «Цмінівський ліцей», акцентувала увагу на використанні дискусійних методів на уроках.    Метод  дискусії  допомагає  раціонально  спрямовувати  розумову  активність  школярів,  активізувати  їх  готовність переборювати  труднощі  під  час  розв’язання складних  завдань,  заохочувати  ініціативність учнів,  розвивати  їх  творчу  активність.  Під час  дискусії  виникає  можливість  поспілкуватись  з  однолітками,  вислухати  те,  що  думають інші,  продемонструвати  свої  думки  та  знання, але  в  менш  напруженій  атмосфері.

    У  процесі  обговорення  увага  учнів  спрямовується  на  те,  які  дії  могли  б  бути  застосовані  для  досягнення  конкретної  мети,  а  від яких  можна  було  б  відмовитися.

Предметом особливої  уваги  вчителя  є  самостійність  суджень  учнів;  неможливість  будь-якого  відкритого  або  опосередкованого  тиску  з  боку вчителя,  підтримка  ним  тієї  чи  іншої  точки зору;  можливість  для  учнів  самостійно  прийняти  рішення. Тому, використовуючи в роботі технологію розвитку критичного мислення, часто звертаюся до такого прийому як дискусія. Це одна з дуже складних форм мовлення, для оволодіння якою необхідна попередня підготовка.

На завершення заходу учасники обговорили питання щодо теми семінару і виробили рекомендації, а також відзначили практичну значимість зустрічі та актуальність отриманої інформації.

Дякуємо педагогам-словесникам за співпрацю!

 


« повернутися

Вхід для адміністратора