A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

Участь у педагогічному аукціоні "Оцінювання результатів навчання учнів у 5-6 класах"

Дата: 26.04.2024 12:25
Кількість переглядів: 86

    25 квітня 2024 року консультант КУ «ЦПРПП» Іщик Юлія Василівна та педагог Маневицького ліцею №1 імені Героя України Андрія Снітка Бондар Руслана Василівна взяли участь у педагогічному аукціоні «Оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів», який організувала завідувач природничого відділу Волинського ІППО Григор’єва Наталія Володимирівна.

    Якими будуть критерії для виставлення оцінок учням 5-6 класу, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти? Чи зміниться щось в підходах до оцінювання учнів 5-6 класів? Ведення електронних журналів? На ці та багато інших запитань педагоги області намагались дати відповідь, керуючись власним досвідом та напрацюваннями.

   Оцінюючи учнів за певними критеріями, педагог показує дітям, що саме вони мають вивчити. Це допомагає вчителю скласти покроковий план навчання учнів. Також, важливо формувати в учнів уміння аналізувати власну роботу, власні результати навчання, визначати для себе подальші завдання.

    Відповідно до цього, розрізняють:

  • формувальне оцінювання (оцінювання як навчання), спрямоване на покращення навчальних навичок;
  • поточне (або рівневе) оцінювання (оцінювання навчання), коли ми визначаємо рівень навчальних досягнень дитини;
  • підсумкове оцінювання (оцінювання результату навчання) – комплексне оцінювання результатів дитини за кількома параметрами.

   Більш детально на  питаннях вивчення формувального оцінювання зупинилась Руслана Василівна, яка розповіла які є основні принципи та завдання. Педагогиня, зазначила, що головне – це дати зворотний зв’язок, щоб учасники освітнього процесу могли досягнути максимального рівня свого розвитку. Тому тут немає кращих чи гірших учнів: у всіх дітей різні стартові можливості, і ми не порівнюємо дітей між собою, а звертаємо увагу на досягнення дитини лише в порівнянні із її стартовими умовами.

Кожен педагог сам визначається з тим, скільки рівнів досягнень він передбачатиме для звітності і як вони будуть пов’язані зі шкалою оцінювання навчального закладу. Тобто, кожен рівень має бути детально розписаний, щоб дати розуміння, як оцінюватимуться досягнення дитини, відповідно до затверджених критеріїв.

    Але варто пам’ятати, що оцінювання – це процес емпатійний. Потрібно розуміти, що діти під час війни потребують формувального підходу, зворотного зв’язку для покращення результатів.

   Завершила свій виступ Руслана Василівна словами: «Також в  оцінюванні важливо не забувати сказати собі «дякую» за конкретні досягнення, щоб надихати та підтримувати себе у своїй роботі й надалі».


« повернутися

Вхід для адміністратора