A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

Методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії у 2024-2025 н.р.  

Дата: 28.10.2024 09:13
Кількість переглядів: 335

Методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії у 2024-2025 н.р.

 

Загальні положення

Участь в ІІ етапі учнівської олімпіади з хімії можуть брати учні                8(7) – 11 класів. Для кожної паралелі складається окремий комплект завдань, крім 7 (7 і 8 класи виконують завдання 8 класу). Завдання відповідають навчальним програмам для загальноосвітніх навчальних закладів із поглибленим вивченням предметівКомплект завдань для кожної паралелі містить 5 задач, при цьому 1-3 задачі рівня шкільних задач підвищеної складності. Під час роботи над завданнями учасник самостійно обирає послідовність їх виконання. Кожна задача оцінюється визначеною кількістю балів відповідно до критеріїв. Результатом роботи учасника є загальна сума балів за кожне виконане завдання.

Порядок проведення олімпіади

Початок олімпіади о 10.00. Час роботи над завданнями – 4 астрономічних години для всіх паралелей — відраховується з того моменту, коли учні отримали завдання. Черговими в аудиторіях, де учні виконують завдання, можуть бути педагогічні працівники, які не є фахівцями з хімії.   

При розв’язуванні задач учні можуть користуватися калькулятором (простим, без можливості програмування), але використання замість калькулятора мобільних пристроїв (телефонів, смартфонів, планшетів тощо) забороно. Особисті речі учнів разом із мобільними пристроями мають зберігатися в аудиторії на спеціально відведеному місці. Для роботи учням необхідно мати Таблицю розчинності основ, кислот і солей у воді та Періодичну систему елементів. Якщо оргкомітет олімпіади не має можливості роздати всім учням однакові таблиці, вони можуть користуватися власними, роздрукованими на окремих аркушах і без будь-яких додаткових поміток. Під час олімпіади учень може вийти з аудиторії. У такому разі член оргкомітету забирає його роботу й на обкладинці зошита зазначає час, протягом якого він був відсутній у класі. Коли учень здає роботу, він має розписатися на обкладинці зошита.

Шифрування робіт здійснюють члени організаційного комітету після того, як усі учні здали роботи.

 

 

 

Оцінювання роботи

До перевірки робіт мають застосовуватися однакові критерії оцінювання розроблені членами журі і обговорені на засіданні групи, що працює на паралелі, та погоджені з головою журі. Розв’язки завдань містять один можливий варіант розв’язання завдань та орієнтовні критерії оцінювання. Звертаємо вашу увагу, що якщо учень розв’язав задачу іншим способом, журі розробляє інші критерії її оцінювання й погоджує їх з головою. Оскільки, при перевірці робіт мають застосовуватися однакові критерії, тому бажано, щоб на всій паралелі задачу перевіряв один член журі. Чернетки не перевіряються.

На першій сторінці роботи розміщується табличка з балами, нарахованими за кожне завдання, та прізвищем особи, що його перевіряла.

 

Навчально-методична література для підготовки до ІІ та ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії

Збірники задач

  1. Березан О.В. Енциклопедія хімічних задач. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2001. – 304 с.
  2. Брайко В.І., Мушкало Н.Н. Експериментальні задачі з неорганічної хімії. – К.: Радянська школа, 1982. – 127 с.
  3. Гуляєва Н.І., Верховод М.М., Тарахно З.М., Конкурсні і олімпіадні задачі з хімії. Харків ХДУ, 1991 – 135 с.
  4. Кочерга І.І. Олімпіади з хімії: збірник задач всеукраїнських, обласних, районних олімпіад з розв’язаннями, вказівками, відповідями /І.І.Кочерга, Ю.В. Холін, Л.О. Слєта, О.А. Жикол, В.Д. Орлов, С.О. Комихов. – Х.: Веста; Ранок, 2004. – 384 с.
  5. Слета Л.О., Холін Ю.В., Чорний А.В. Загальна хімія в задачах. Олімпіадні і пізнавальні задачі. – Харків: Фолио, 1996. – 142 с.
  6. Хімія. Всеукраїнські хімічні олімпіадні завдання та їх розв’язування /Авт.-упоряд. П.П.Попель. – К.: Либідь, 1996. – 96 с.
  7. Хімія. Олімпіадні завдання та їх розв’язування /упоряд. В.І.Староста. – К.: Либідь, 1996. – 96 с.
  8. Холін Ю.В. Всеукраїнські олімпіади з хімії. Завдання та розв’язки: навч. посіб. : у 2 ч. – Ч.1 /Ю.В. Холін, О.Ю. Усенко, Д.М. Волочнюк, К.С.Гавриленко, О.А.Жикол, М.О.Колосов, І.В.Комаров, Г.І.Комаров, Г.І.Мальченко, С.А.Неділько. – Х.: ХНУ імені В.Н.Каразіна, 2012. – 258 с.

 

Інтернет-ресурси

  • Хімічні олімпіади в Україні:

http://www-chemo.univer.kharkov.ua/olympiad.htm   su.su/rus/olimp/

 


« повернутися

Вхід для адміністратора