A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

Методичні рекомендації до проведення ІІ етапу XXV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

Дата: 11.11.2024 14:44
Кількість переглядів: 859

Методичні рекомендації до проведення ІІ етапу

ХХV Міжнародного конкурсу

з української мови імені Петра Яцика

 

Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика (далі - Конкурс) проводиться згідно з  Указом  Президента  України від  09.11.2007  за  № 1078  "Про Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика".

У 2024/2025 навчальному році конкурс проводиться з урахуванням Указу Президента України від 28 липня 2023 року № 455/2023 «Про внесення змін до деяких указів Президента України», а також наказу Міністерства освіти і науки України від 17 червня 2024 року № 875 «Про затвердження Змін до Положення про Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 липня 2024 року за № 1126/42471.

Конкурс розпочинається в День української писемності та мови – 27 жовтня. Цього року за рекомендацією МОН України Конкурс розпочався 28 жовтня та перший етап цього інтелектуального змагання був проведений у закладах освіти. Переглянути урочистості можна на YouTube-каналі Міністерства освіти і науки України за покликанням: https://youtu.be/l3lG2mhHLbE .

Метою Конкурсу  є  сприяння  утвердженню  статусу української мови як державної,  піднесення її престижу,  виховання в молодого покоління українців поваги до мови свого народу.

Участь у Конкурсі є добровільною.

У Конкурсі можуть брати  участь  учні  3-11  класів закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти,  а також студенти закладів фахової передвищої та вищої освіти.

Конкурс  для  учнів закладів загальної середньої освіти проходить у чотири етапи:

1-й етап  - у  закладах загальної середньої освіти,

2-й етап -  районний,

3-й етап - обласний;

4-й етап - підсумковий.

 Формат проведення ІІ етапу конкурсу для учнів закладів загальної середньої освіти керівники відділів освіти райдержадміністрацій мають вирішити спільно з відповідальними особами в територіальних громадах.

Завдання конкурсу для учнів закладів загальної середньої освіти у день проведення ІІ (районного /міського) етапу Конкурсу 16 листопада 2024 року будуть відкриті на сайті ВІППО для осіб, відповідальних за проведення Конкурсу в районі/місті/ліцеї.

Звертаємо Вашу увагу на час роботи над завданнями Конкурсу:

    • учні 3-4 класів закладів загальної середньої освіти працюють над завданнями одну астрономічну годину;
    • учні 5-9 класів працюють над завданнями дві астрономічні години;
    • учні 10-11 класів – три астрономічні години;
    • учні закладів ПТО та студенти передвищої та вищої освіти – три астрономічні години.

 

Роботи кодуються й перевіряються закодованими. Перевірка робіт здійснюється наступного дня або ж першого робочого дня після проведення Конкурсу. Закодовані роботи учасників конкурсу члени журі перевіряють чорнилом червоного кольору. За якість перевірки робіт учасників конкурсу персональну відповідальність несе голова журі ІІ етапу змагань. Кількість переможців на районному етапі визначається так, щоб не перевищувати 30 відсотків від загальної кількості учасників Конкурсу, а також за паралелями класів із урахуванням максимально набраних балів за виконані завдання відповідно до критеріїв їх оцінювання. Переможцем не може бути учасник, який набрав менш ніж половину максимальної кількості балів.

Завдання Конкурсу охоплює програмовий матеріал із різних розділів курсу за попередні роки навчання та теми, які учні повинні були опанувати до часу проведення певного етапу змагання. Звертаємо увагу, що навчальні програми для 8 – 9-х класів у 2017 році було оновлено відповідно до наказу МОН від 07.06.2017 № 804 «Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів», програми для 10-11 класів затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407). Завдання для здобувачів освіти 5, 6 та 7 класів НУШ побудовані на компетентнісному підході. Вони спрямовані на знаннєву та компетентнісну парадигму, яка включає й власне ставлення до висловленого. Завдання орієнтовані на нові модельні програми для 5, 6 та 7 класів НУШ:

          Українська мова

(5-6 клас)

Українська мова

(7-9 клас)

Українська мова 7-9 кл. Голуб та ін.

 

Творчі роботи учні пишуть переважно в художньому або ж публіцистичному

стилях і використовують відповідні жанри. Школярі повинні вміти правильно ділити текст на абзаци – частини, що містять певну думку. Не варто робити великих абзаців, у яких висловлено кілька думок, і, навпаки, шматувати текст на маленькі частини по два-три речення. Варто зважати на обсяг творів.

Оцінювання результатів виконання завдань з української мови здійснюється за критеріями, указаними безпосередньо в завданнях. При оцінюванні письмових творів учнів/учениць варто керуватися критеріями оцінювання письмових творів / есе. Водночас задля точнішого визначення балів за письмове завдання, пов’язане з твором (есе), для виявлення найбільш творчих і грамотних учасників, варто виставити бал, що буде сумою (а не середнім арифметичним) балів за змістове й мовленнєве оформлення твору, що й пропонуватиметься в оцінюванні твору, указаному одразу після завдання. Так, завдання пропонує оцінити твір 24 балами, що складає суму балів за зміст та мовленнєве оформлення.

Конкурсом передбачено також виконання завдань із таких розділів і тем науки про мову, як: лексикологія і фразеологія (редагування словосполучень та речень, підбір до іншомовних слів українських, розуміння фразеологізмів, уведення їх у речення, добір синонімів, антонімів, пояснення паронімів), орфографічна та пунктуаційна вправність, синтаксичний розбір речення. 

Чистовий варіант підписується на титульній сторінці так:

Робота

учасника ІІ етапу

ХХV Міжнародного конкурсу

з української мови імені Петра Яцика

 

учня/учениці__________класу_____

 

_________________________(повна назва закладу освіти)  _________    району

 

________________________________________________________________________

(Прізвище, ім’я, по батькові учасника в родовому відмінку)

 

 

 Учитель:  (Прізвище, ім’я, по батькові учителя)

 

Звертаємо увагу на те, що учням не дозволяється користуватися додатковою літературою (посібниками, довідниками, словниками, текстами художніх творів і статей тощо), а також технічними засобами (гаджетами).

Заявку на участь у ІІІ (обласному) етапі формувати, ураховуючи наказ управління освіти і науки Волинської облдержадміністрації № 345 від  15 жовтня 2024 року, а саме: по 3 учні з кожної паралелі 3-11 класів від району (4 райони) та міста обласного підпорядкування (4 міста), по чотири учні з ліцею обласного підпорядкування (6 закладів). До визначення переможців  підходити об’єктивно, що сприятиме якісному формуванню команди від району для участі в обласному етапі. У звіті зазначити всю необхідну інформацію згідно з формою( Додаток 2).

У заявці на участь у ІІІ (обласному) етапі конкурсу вказати: прізвище, ім’я, по батькові учасника (повністю); клас; повну назву закладу освіти (повністю із вказівкою району/громади/ради), звіривши назву закладу освіти з порталом ІСУО  - інформаційною системою управління освітою за покликанням https://vl.isuo.org/ , а також прізвище, ім’я, по батькові вчителя (повністю). Заявка повинна бути затверджена керівником департаменту/управління/відділу освіти міськвиконкому чи райдержадміністрації (за формою – Додаток 1), а також  звіт про проведення І і ІІ етапів конкурсу. У звіті зазначити всю необхідну інформацію згідно з формою (Додаток 2).

Надіслати до 27 листопада заявку та звіт одним файлом у форматі Word.doc із зазначеною темою:  «к_Яцика від…району/міста/…ліцею» на електронну адресу o.sova@vippo.org.ua

 

 

 

Ольга Олександрівна Сова, 066-186-07-22

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Заявка на участь у ІІІ (обласному) етапі

Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

у 2024-2025 н.р.

 ______________________ район/місто

 

№ зп

 

Прізвище, ім’я,

по батькові учня

 

Повна назва закладу освіти

 

Клас навчання

 

Прізвище, ім’я,

по батькові вчителя,

який підготував учня

1.

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

7

 

 

 

 

8

 

 

 

 

9

 

 

 

 

10

 

27.

 

 

11

 

 

Начальник/директор

 

Голова журі ІІ етапу конкурсу

 

_________2024 року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Звіт

про проведення І і ІІ етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

у 2024-2025 навчальному році

________________________________район/ місто

 

Кількість закладів освіти, учні яких брали участь у І етапі конкурсу

Класи

Кількість учасників конкурсу за етапами

Кількість переможців ІІ етапу за ступенями дипломів

 

                  І

                   ІІ

 

  І

 ІІ

 ІІІ

 

міських

сільських

міських

сільських

міських

сільських

 

 

 

3

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

4

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

5

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

6

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

7

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

8

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

9

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

10

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

11

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

Усього

 

 

 

 

 9

18

 

 

 

 

Начальник / директор

Голова журі ІІ етапу конкурсу      

___________________ 2024 року

 

 

 


« повернутися

Вхід для адміністратора