Проведено семінар-практикум "Використання ІКТ на уроках географії як чинник створення інноваційного освітнього середовища"
Відповідно до плану роботи Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Маневицької селищної ради 15 листопада 2024 року проведено в режимі онлайн семінар-практикум на тему: "Використання ІКТ на уроках географії як чинник створення інноваційного освітнього середовища". Модератором онлайн зустрічі виступила консультант КУ «ЦПРПП» Іщик Юлія Василівна, яка ознайомила всіх присутніх з планом роботи, акцентувавши увагу на актуальності теми.
На сучасному етапі розвиток освіти зазнає суттєвих змін: змінюються пріоритети, структура й зміст освіти, вводяться нові стандарти, формуються нові системи оцінювання результатів навчання. Акцент переноситься на навчання, у процесі якого здійснюється формування і розвиток в учнів навичок опрацьовувати різноманітну інформацію та практично діяти, застосовуючи набуті знання і вміння для розв'язання життєвих проблем.
Дуже важко уявити сучасний світ без гаджетів. Звісно, що телефони, планшети та інші пристрої спрощують наше життя та допомагають економити час, але в першу чергу надмірна цифровізація шкодить психічному здоров’ю дітей. Детально розкрила питання «Вплив сучасного інформаційного середовища на здатність дітей до навчання» учителька географії Комарівського ліцею Щербачук Галина Володимирівна, озвучивши, що: «Сучасне інформаційне середовище має і зворотний бік – інформаційне перевантаження». Потік новин, відео, мемів та інших матеріалів, які постійно доступні, відволікає дітей від зосередженого навчання. В результаті у них знижується здатність концентруватися на одному завданні, виникає поверхневе ставлення до навчального матеріалу. Це особливо критично в географії, де важливо вміти зосереджено вивчати карти, аналізувати статистику, розуміти екологічні процеси. Дослідження свідчать, що надмірне використання гаджетів та Інтернету може призводити до зниження здатності критично мислити й аналізувати інформацію. Тому вчителю варто допомагати учням структурувати потоки інформації, які вони отримують.
Свій досвід роботи про використання ІКТ на уроках географії презентувала Оксенюк Ірина Василівна, вчителька географії Колодіївської гімназії. Уроки географії особливо сприятливі для інтеграції цих інструментів, адже географія поєднує в собі природничі, соціальні та технологічні аспекти. ІКТ дають можливість зробити навчання не лише ефективним, а й цікавим та інтерактивним. Використання інформаційно-комунікаційних технологій таких як:
- VR-технології - можуть створювати ефект присутності, наприклад, прогулянка Амазонкою або оглядова екскурсія по Ватикану, що може зацікавити дітей досліджувати більше про місцевість і культуру;
- Google Earth, National Geographic - ці платформи дають можливість проводити віртуальні екскурсії світом, що особливо мотивує дітей. Це також може бути інтерактивною основою для тем, таких як кліматичні зони чи природні явища;
- Climograf – платформа для аналізу кліматичних показників.
Використання ІКТ на уроках географії відкриває безмежні можливості для вчителя та учнів. Це не лише покращує якість освіти, але й сприяє формуванню зацікавленості у вивченні предмета.
Мотивація – це ключовий чинник успішного навчання, який формує в учнів інтерес до знань та бажання розвиватися. Через надлишок легко доступної інформації увага дітей часто розсіяна і мотивація стає серйозним викликом для вчителя. «Учень, який вчиться без бажання – це птах без крил», саме такою фразою арабського письменника та філософа Сааді розпочала свій виступ Таран Жанна Василівна, вчитель географії Маневицького ліцею №2, яка поділилась своїми напрацюваннями з впровадження інноваційних технологій для підвищення мотивації дітей до навчання. Зазначила, що розвиток мотивації учнів до навчання відбувається двома шляхами, а саме: через засвоєння учнями суспільного змісту навчання та через саму навчальну діяльність учня, що повинна чимось зацікавити його. Вмотивовані діти краще засвоюють матеріал, є активнішими та отримують задоволення від навчання, адже швидше сприймають та засвоюють новий матеріал.
На завершення семінару, консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників», Іщик Юлія Василівна, проаналізувала роботу спільноти, наголосила на важливості вчасного проходження курсової перепідготовки та участі у вчительських конкурсах та виставках, а саме «Творчі сходинки педагогів Волині». Також, обговорили зміни в атестації, які опублікувало Міністерство освіти і науки України, адже оновлено Положення про атестацію педагогічних працівників наказом № 1277 від 10.09.2024 року.
Щира вдячність нашим педагогам за змістовні виступи та активну участь в роботі професійної спільноти та особлива подяка нашим захисникам, які дають нам можливість працювати.