A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

Методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії у 2024/2025 навчальному році

Дата: 21.11.2024 11:04
Кількість переглядів: 199

Методичні рекомендації

щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з географії у 2024/2025 навчальному році

 

Основною метою проведення олімпіади з географії є: оцінка знань, умінь, навичок, географічної ерудиції і культури учнів, активізація їх творчих здібностей, популяризація географії як навчального предмета.

 

1. 29 листопада 2024 року відбудеться ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії для учнів 8 – 11 класів.

 

2. Початок роботи о 10 годині. На виконання завдань відводиться 4 години.

 

3. Завдання будуть розміщені на сайті Волинського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти у день проведення олімпіади.

4. Під час виконання завдань олімпіади не допускається використання підручників, довідників, атласів, інших навчальних посібників, а також засобів комунікації (мобільні телефони, смартфони, планшети та ін.).

 

5. З метою створення рівних умов під час виконання завдань, кожен учень повинен при собі мати: ручку (2 шт.), олівець простий, лінійку, калькулятор, транспортир. А також необхідні контурні карти світу та України.

 

6. Зміст завдань охоплює матеріал програми за попередні роки навчання та матеріал тем, які учні мали опанувати до терміну проведення олімпіади (таблиця 1).

 

                    Таблиця 1

Клас

Тема

8

Остання тема: Розділ ІІІ. Природні умови і ресурси України. Тема 1. Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси.

Програмовий матеріал 6-7 класу.

9

Остання тема: Розділ ІІ. Первинний сектор господарства. Тема 3. Добувна промисловість.

Програмовий матеріал 6-8 класу.

10

Остання тема: Розділ І. Європа. Тема 2. Країни Європи.

Програмовий матеріал 6-9 класу.

11

Остання тема: Розділ 2. Загальні закономірності географічної оболонки Землі. Тема 3. Геологічне середовище людства.

Програмовий матеріал 6-10 класу.

Зміст завдань орієнтований на здатність учнів логічно мислити, аналізувати географічну інформацію, у тому числі отриману самостійно з різних джерел, використовувати знання інших предметів, краєзнавчий матеріал.

 

7.  Олімпіадні завдання з географії подані за блоками:

-  Теоретичний (теоретичне та творче завдання).

- Тестовий (завдання з вибором однієї правильної відповіді, завдання на встановлення відповідності (логічні пари), завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповіді (з короткою відповіддю множинного вибору), завдання відкритої форми з короткою відповіддю ).

- Практичний (завдання з нанесенням об’єктів на контурну карту, задача, схема або таблиця).

 

8. Особливості оцінювання та виконання олімпіадних завдань. До кожного завдання буде вказана максимально можлива кількість балів, яку учень може одержати за його виконання. Члени комісій під час перевірки олімпіадних робіт мають це враховувати.

 

 Тестовий блок

Бал за завдання не нараховуватиметься у випадках, коли:

  • відповідь неправильна або відсутня;
  • відповідь зроблена олівцем, а не ручкою;
  • відповідь містить будь-які виправлення (у тому числі – коректором).

Теоретичний блок

Результати виконаних завдань теоретичного блоку повинні відповідати таким вимогам:

  1.    структурованість;
  2. відтворювати зміст основного питання;
  3. відображати синтез й аналіз набутих географічних знань;
  4. супроводжуватися доцільними малюнками, схемами, таблицями, діаграмами;
  5. містити власну думку учня/учениці (оціночне ставлення) та приклади;
  6. зміст тексту має відображати географічний аспект з використанням відповідних термінів та понять.

Кожен із наведених критеріїв оцінюється 2 балами. Максимально можливий бал за теоретичне питання – 12 балів.

Практичний блок

Оцінюючи роботу на контурній карті, необхідно враховувати правильність (відповідність завданню), повноту, точність нанесення географічних об’єктів, картографічну грамотність, охайність.

Оцінювання задачі практичного блоку доцільно здійснювати, використовуючи такі критерії:

0 балів – завдання не розв’язувалося взагалі. Відповідь відсутня.

1 бал – виконання задачі розпочато (зроблено стислий запис умови задачі).

2 бали – записана відповідь, розв’язання відсутнє.

3 бали – зроблена спроба розв’язання задачі, виконано кілька правильних логічних кроків на шляху розв’язання задачі.

4 бали – розв’язання доведено до кінця, але допущена незначна логічна помилка, (що призвела до неточної відповіді).

5 балів – задача розв’язана правильно, але містить деякі неточності у записах або малюнках, що не вплинуло на кінцевий результат.

6 балів – задача розв’язана правильно, супроводжується докладним поясненням, містить необхідні обґрунтування, малюнки, схеми тощо.

 

 

 

 


« повернутися

Вхід для адміністратора