Вчителі фізики та астрономії Маневицької громади підвищують професійну майстерність
Розвиток освіти ХХІ століття спонукає до оновлення методів та прийомів навчання, запровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій, сучасних концепцій та способів формування в учнів предметних та життєвих компетенцій.
Застосування інноваційних технологій, які будуються на комплексному психологічному вивченні особистості всіх учасників навчально-виховного процесу, дає можливість позитивно розвивати їх інтелектуальну, соціальну, духовну сфери, сприяє соціальному самоствердженню й культурному самостворенню. Використання різноманітних освітніх технологій є результатом творчого підходу вчителя до справи. Таким чином, важливою умовою організації навчально-виховного процесу є вибір учителем раціональної системи методів і прийомів активного навчання, використання сучасних технологій у поєднанні з традиційними засобами. Як організувати процес навчання, щоб зорієнтувати дитину на досягнення нею цілей, які вона сама собі поставила, самостійно мислити, генерувати ідеї, приймати сміливі нестандартні рішення, аргументувати власну думку, бути толерантними?
Відповідь на ці запитання намагалися знайти вчителі фізики та астрономії Маневицької громади під час проведення семінару-практикуму «Перспективні технології на уроках фізики», який відбувся 29 листопада 2024 року в онлайн форматі.
Відкрила семінар-практикум консультант КУ «ЦПРПП» Світлана Василівна Пацаманюк, яка наголосила на унікальності такої дисципліни як фізика, яка є найбільш механізована та точна, найбільш тісно пов’язана з навколишнім світом. Тому сприяти вивченню учнями фізики потрібно не для того, щоб вони стали фізиками, а для того, щоб вони навчилися думати, знаходити компроміси, аналізувати, систематизувати, узагальнювати, вміли відстоювати свої принципи.
Для поліпшення якості та забезпечення ефективності процесу навчання на уроках фізики може бути використаний штучний інтелект. Які переваги штучного інтелекту та використання його на уроках фізики, як саме за допомогою штучного інтелекту допомогти учням краще зрозуміти матеріал, підвищити свою зацікавленість у предметі та оптимізувати навчальний процес познайомив, з власного досвіду роботи, Роман Віталійович Германюк, вчитель фізики Куклинського ліцею.
Інформаційна технологія в навчально-виховному процесі – це поєднання традиційних технологій навчання і технологій інформатики, які розширюють можливості учнів щодо якісного формування системи знань, умінь і навичок, їх застосування у практичній діяльності, сприяють розвитку інтелектуальних здібностей до самонавчання, створюють сприятливі умови для навчальної діяльності учнів і вчителя. Найсучаснішим комп’ютерним засобом навчання є мультимедіа. Однією з беззаперечних переваг засобів мультимедіа є можливість розроблення на їх основі інтерактивних комп’ютерних презентацій з фізики. Як інформаційні технології дозволяють підвищити інтерес учнів до вивчення фізики, активізувати їх пізнавальну діяльність, сприяють формуванню наукового світогляду поділилася досвідом вчителька фізики Оконського ліцею Ірина Вікторівна Харчук.
На завершення семінару, консультантка КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників», Світлана Василівна Пацаманюк та голова спільноти вчителів фізики та астрономії Лариса Іванівна Бондар, проаналізували роботу спільноти, наголосили на важливості вчасного проходження курсової перепідготовки, ознайомили з методичними рекомендаціями щодо умов проведення в цьому році І етапу конкурсу «Творчі сходинки педагогів Волині», подякували за участь в конкурсі рефератів ім В.О.Коровкіна, фіналісткою якого стала учениця 11 класу Великояблуньківського ліцею Маркевич Тетяна (вчитель Ліщук С.І.) та відзначена грошовою винагородою.
Щира вдячність нашим педагогам за змістовні виступи та активну участь в роботі професійної спільноти, а нашим Збройним Силам України за тихе небо і можливість працювати!