З вчителями хімії проведено методичний діалог «Використання віртуальної лабораторії під час вивчення хімії – як реалізація освітньої компетентності в природничих науках і технологіях»
Сучасна освіта потребує нових підходів до викладання природничих дисциплін, зокрема хімії. Одним із дієвих інструментів, що допомагає зробити навчання цікавішим та ефективнішим, є віртуальні лабораторії. Саме цій темі був присвячений методичний діалог «Використання віртуальної лабораторії під час вивчення хімії – як реалізація освітньої компетентності в природничих науках і технологіях», який 06 лютого 2025 року з вчителями хімії Маневицької громади провела консультант КУ «ЦПРПП» Іщик Юлія.
Спікер заходу, Іщик Юлія, детально розповіла про переваги використання віртуальних лабораторій на уроках хімії, наголосивши на їх ролі у формуванні освітньої компетентності учнів у природничих науках. Зокрема, було продемонстровано можливості таких платформ, як:
- PhET Interactive Simulations – ресурс, що містить інтерактивні моделі хімічних процесів та явищ, які допомагають візуалізувати матеріал;
- Labster – віртуальна лабораторія з детальними сценаріями експериментів, що дозволяє учням моделювати реальні хімічні досліди в безпечному середовищі;
- Chem Collective – платформа з віртуальними практичними завданнями, яка дає змогу відтворювати експерименти та аналізувати їх результати;
- Virtual Lab – віртуальна лабораторія, яка наразі він містить лише сім віртуальних лабораторних робіт з теми «Розчини» та знаходиться в процесі подальшої розробки;
- Chemistry Lab – доступно і наочно пояснює механізми органічних реакцій. Інтерфейс і зміст цілком згодиться для середнього рівня знань з органічної хімії;
- Віртуальний кабінет хімії «Jimdo» – це сайт, де є розробки уроків та насамперед допоміжний експериментальний майданчик, музей та своєрідна бібліотека. Крім того, створені за допомогою ІКТ матеріали можуть бути корисні не лише на уроках.
В умовах обмеженого доступу до фізичних лабораторій, відсутності необхідного обладнання або реактивів, віртуальні лабораторії стають потужним інструментом для якісного викладання хімії. Вони дозволяють проводити безпечні, реалістичні та інтерактивні експерименти, що сприяють кращому розумінню предмета та розвитку ключових компетентностей учнів.
Завдяки семінару педагоги отримали практичні навички роботи з цифровими інструментами, які допоможуть зробити уроки хімії цікавішими, наочнішими та ефективнішими. Учасники відзначили, що подібні заходи є надзвичайно корисними для підвищення професійної майстерності та розширення можливостей використання сучасних технологій у навчальному процесі.
Щира вдячність за можливість працювати нашим ангелам охоронцям – Збройним силам України.