A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

Наказ МОН від 14.06.2024 р. №855 "Про затвердження Порядку надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам (здійснення супервізії)

Дата: 15.06.2024 15:03
Кількість переглядів: 20

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

14.06.2024  № 855


 

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
06 серпня 2024 р.
за № 1201/42546

Про затвердження Порядку надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам (здійснення супервізії)

Відповідно до абзацу дев’ятнадцятого частини другої статті 54 Закону України «Про повну загальну середню освіту», пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, та з метою визначення процедури надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам (здійснення супервізії) НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Порядок надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам (здійснення супервізії), що додається.

2. Директорату шкільної освіти (Хворостяний І.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Сташківа А.

Міністр

О. Лісовий

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної
регуляторної служби України




О. Кучер

     


 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
14 червня 2024 року № 855


 

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
06 серпня 2024 р.
за № 1201/42546

ПОРЯДОК
надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам (здійснення супервізії)

I. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає процедуру надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам (здійснення супервізії) у сфері загальної середньої освіти.

Дія цього Порядку поширюється на педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес у закладах загальної середньої освіти (далі - заклади освіти).

2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

верифікація результатів супервізії - встановлення відповідності між запланованими і досягнутими результатами циклу супервізії;

замовник - педагогічний працівник, який отримує послугу професійної підтримки та допомоги, або заклад освіти, центральний або місцевий орган виконавчої влади, або орган місцевого самоврядування, що здійснює залучення на договірній основі суб’єктів надання послуг супервізії для задоволення потреб супервізанта;

супервізант (отримувач послуг супервізії) - педагогічний працівник, який потребує фахової підтримки і допомоги у вдосконаленні професійної діяльності та професійному розвитку;

супервізія - комплекс заходів з надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам на добровільних засадах, що сприятиме вдосконаленню їх професійної діяльності та професійному розвитку;

супервізор (надавач послуг супервізії) - фахівець у сфері загальної середньої освіти, який здійснює комплекс заходів з надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам;

цикл супервізії - період часу, протягом якого учасники супервізії здійснюють діяльність, спрямовану на досягнення її мети.

Інші терміни вжито у значеннях, наведених у Законах України «Про освіту»«Про повну загальну середню освіту»«Про професійний розвиток працівників»Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800.

3. Метою здійснення супервізії є здійснення комплексу заходів із професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам закладів освіти згідно з вимогами професійних і освітніх стандартів.

4. Основні принципи здійснення супервізії:

людиноцентризму;

доступності;

відповідальності;

академічної доброчесності;

академічної свободи;

добровільності;

об’єктивності;

гуманізму;

демократизму;

сприяння навчанню впродовж життя.

5. Основні функції супервізії: діагностична, аналітична, консультативна, наставницька, підтримувальна, фасилітативна, посередницька.

6. Основні завдання супервізії:

допомога у визначенні професійних можливостей, потреб і труднощів у педагогічних працівників, ресурсів мотивації їх професійного розвитку;

здійснення аналізу професійної діяльності педагогічних працівників;

професійне консультування (допомога) педагогічним працівникам за результатами аналізу їх професійної діяльності;

професійна допомога у запобіганні (попередженні) та подоланні професійних труднощів;

сприяння у дотриманні професійних стандартів педагогічними працівниками.

7. Основними методами супервізії є: бесіда (діалог), консультування, спостереження, опитування, самооцінювання, аналіз документів.

Методи здійснення супервізії обираються відповідно до конкретної ситуації та етапу здійснення супервізії.

8. Обробка персональних даних учасників супервізії здійснюється відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».

9. Супервізія здійснюється державною мовою з дотриманням засад і принципів, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту».

II. Юридичний статус супервізора

1. Супервізором може бути:

педагогічний працівник, в тому числі, який успішно пройшов сертифікацію;

науково-педагогічний, науковий працівник закладів освіти різних рівнів, наукових та науково-дослідницьких установ, інших установ та організацій, а також інші особи з педагогічною освітою, послуги яких потребує замовник.

2. Фінансування супервізії здійснюється із джерел, не заборонених законодавством.

III. Процедура здійснення супервізії

1. Супервізія відбувається за ініціативою педагогічних працівників закладу освіти, адміністрації закладу освіти, органу батьківського самоврядування, органу управління освітою виключно за згодою сторін.

2. Супервізія може бути індивідуальною і груповою (від 2 до 10 супервізантів).

3. Цикл супервізії складається з трьох етапів:

підготовчий (забезпечення умов для здійснення супервізії/-й);

основний (здійснення супервізійної/-их сесії/-й);

заключний (узагальнення, верифікація результатів).

Перший етап (підготовчий) передбачає здійснення супервізантом самооцінювання професійної діяльності, визначення напрямів професійного розвитку чи педагогічних проблем; формування плану та графіку здійснення циклу супервізії; вибір форм та методів здійснення супервізії.

Другий етап (основний) передбачає реалізацію плану здійснення супервізії за узгодженим графіком; коригування плану здійснення циклу супервізії та графіка (за потреби).

Третій етап заключний, який передбачає: анкетування супервізанта для отримання зворотного зв’язку та подальшого планування заходів з надання професійної підтримки та допомоги (за потреби); складання супервізором документації за результатами циклу супервізії; звіт про здійснення супервізії.

За результатами здійснення циклу супервізії супервізор видає супервізанту свідоцтво, погоджене адміністрацією закладу освіти. У свідоцтві має міститись інформація, передбачена пунктом 13 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800. Вказана інформація також має бути зазначена у звіті про здійснення супервізії.

4. Супервізія може здійснюватися очно, дистанційно, очно-дистанційно.

Очно супервізія здійснюється за наявності необхідних умов для безпосереднього професійного спілкування супервізора та педагогічного працівника (педагогічних працівників).

Дистанційно супервізія здійснюється за допомогою інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій синхронно (з використанням мобільних пристроїв, інтерактивних відеоконференцій та асинхронно (з використанням платформ для обміну повідомленнями, електронної пошти або в інший спосіб за домовленістю сторін).

Очно-дистанційна форма здійснення супервізії передбачає одночасне використання як дистанційної, так і очної форми навчання.

Замовник може визначати форму здійснення супервізії.

Генеральний директор
директорату шкільної освіти


І. Хворостяний

 


« повернутися

Вхід для адміністратора