A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

Професійна підтримка вчителів громадянської та історичної освітньої галузі «Історія без втрат: стратегічні орієнтири з подолання освітніх втрат у сучасних реаліях»

Дата: 02.05.2025 10:59
Кількість переглядів: 142

Фото без описуВ умовах тривалих викликів, зумовлених воєнним станом, нестабільністю навчального процесу та емоційно-психологічним навантаженням на всіх учасників освітнього процесу, вкрай важливим стає питання подолання освітніх втрат. Саме цій темі був присвячений воркшоп для вчителів громадянської та історичної освітньої галузі «Історія без втрат: стратегічні орієнтири з подолання освітніх втрат у сучасних реаліях». Захід провела Юлія Іщик, консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників 1 травня 2025 року в режимі онлайн.

Метою воркшопу було надати вчителям не лише теоретичне розуміння природи освітніх втрат, а й практичні інструменти для їх діагностики, корекції та попередження. В умовах сучасних реалій, коли кожен урок має вагу і цінність, педагоги потребують оновлених стратегій, що дозволяють ефективно працювати з різними категоріями учнів.

Під час зустрічі було акцентовано увагу на таких ключових аспектах:

  • освітні втрати як багатовимірне явище (учасники розглядали не лише втрату фактичних знань, а й ослаблення мотивації, порушення навичок самостійного навчання, зниження рівня критичного мислення та комунікації);
  • моніторинг і діагностика (представлено інструменти для виявлення прогалин у знаннях з історії на основі формувального оцінювання, анкетування, аналізу навчальних досягнень та роботи в малих групах);
  • методичні стратегії подолання втрат (наведені підходи, засновані на диференціації завдань, індивідуалізації навчання, використанні інтерактивних методів, кейс-методів, ігор, карт історичної уяви, а також адаптації уроків до різних темпів сприйняття інформації);
  • психолого-педагогічний аспект (приділено увагу створенню підтримувального середовища, що враховує емоційний стан учнів та сприяє формуванню відчуття безпеки і довіри, необхідного для ефективного навчання).

Воркшоп мав також практичну частину, під час якої учасники змогли обговорити конкретні педагогічні ситуації, поділитися власним досвідом, поставити запитання та отримати зворотний зв’язок.

Підсумовуючи, можна зазначити, що проведений воркшоп – це ще один крок у напрямку усвідомленого та якісного реагування на виклики сучасної освіти. Адже історія – це не лише хронологія подій, а й простір для формування критичного мислення, громадянської позиції та ідентичності. Саме тому зусилля, спрямовані на подолання втрат у її вивченні, є вкрай важливими й стратегічно необхідними.

Фото без описуФото без описуФото без опису

Фото без опису


« повернутися

Вхід для адміністратора