Природнича освітня галузь (біологія, географія, хімія, інтегровані курси)
https://drive.google.com/drive/folders/1c-xkSGh1O_a_WSHHD_DseFJj0h8innCm - Біологія та екологія
https://drive.google.com/drive/folders/1H7rd5Adtz3ZRfT_08Ipl0M8NtPH3JjUF - Географія
https://drive.google.com/drive/folders/1wchtPCm87c6AGyodQr-CaDCY_wG5NS2D - Хімія
CaDCY_wG5NS2Dhttps://drive.google.com/drive/folders/17lqlxfZBABJMo9tyahhcDJrldK1CqGAV - Інегрованій курси ("Пізнаємо природу")
Географія – це не просто наука про карти, цифри та факти. Це двері у безкрайній світ, де відкриваються неймовірні горизонти, нові знання та можливості для дослідження.
Завдання вчителя полягає не лише у передачі знань, а й у формуванні інтересу, що стане ключем до активного навчання. В умовах Нової української школи (НУШ), орієнтованої на розвиток компетентностей, робочі аркуші стають потужним інструментом для залучення дітей.
Особливо це актуально в 7 класі, коли школярі вже досить зрілі для самостійної роботи, але всі прагнуть творчого та ігрового підходу. Робочий аркуш – це не просто набір завдань, це можливість інтерактивного дослідження, пошуку відповідей і творчого вираження.
Використання робочих аркушів на уроках географії в умовах НУШ відкриває низку можливостей для ефективного навчання, розвитку компетенцій та реалізації творчого підходу учнів:
1. Вони дають змогу адаптувати завдання під рівень підготовки, інтереси та темп навчання кожного учня. У групах чи командах учнів підтримується робота, яка відповідає їхнім здібностям, розкриваючи потенціал кожного.
2. Розвиток практичних навичок включає: роботу з географічними картами, виконання завдань з використанням кліматичних таблиць, діаграм, графіків і статистики, побудову маршрутів, оцінку розташування об'єктів та їх властивостей. 3. Формування компетентностей НУШ. Завдяки робочим аркушам реалізується компетентнісний підхід до навчання.
4. Стимулювання інтересу до географії. Робочі аркуші допомагають зробити уроки динамічними та захопливими.
5. Творчий розвиток учнів. Робочі аркуші надають можливість розвивати креативність через завдання різного типу.
Робочі аркуші містять цікаві інтерактивні завдання за QR-кодом, пазли, діагностувальні роботи та географічну гру “Мандри Північною Америкою”. Збірник вправ складений на основі Державного стандарту середньої освіти та модельної навчальної програми «Географія. 6—9 класи» для закладів загальної середньої освіти, автори: Запотоцький С.П., Карпюк Г.І., Гладковський Р. В. та інші.
Дидaктичні мaтеріaли на уроках біології відігрaють вaжливу роль у процесі нaвчання. Вони виконують вaжливі функції.
Пояснення склaдних понять: на урокaх біології учням доводиться освоювати aбстрактні та склaдні теми. Дидaктичні мaтеріали допомaгaють нaочно тa доступно пояснювaти такі теми зa допомогою схем, моделей та зобрaжень.
Розвиток прaктичних нaвичок: для успішного засвоєння знань, вaжливі як теоретичні знaння, тaк і прaктикa. Дaні мaтеріали містять різномaнітні прaктичні зaвдaння, які дозволяють учням крaще зaсвоїти тa використaти отримaні знaння.
Зміцнення знaнь через візуaлізaцію: нaочні мaтеріали, тaкі як тaблиці, схеми, допомaгають учням крaще зaпaм'ятовувaти тa розуміти інформaцію. Нaприклaд, моделі будови клітини дaють нaочне уявлення про предмети, які вaжко зрозуміти лише на слух.
Мотивaція та зaцікавленість учнів: використaння інтерaктивних та зaхоплюючих дидaктичних мaтеріалів, тaких як мультимедійні презентації, відеоролики та нaвчальні ігри, сприяє aктивному зaлученню учнів до процесу нaвчaння, підвищує інтерес до предмета та бaжaння нaвчатися.
Диференціація нaвчання: у клaсі можуть бути учні з різним рівнем підготовки та здібностями до зaсвоєння мaтеріалу. Дидaктичні мaтеріали допомaгaють aдaптувати уроки для різних учнів, використовуючи різні методи подaння інформaції – візуaльні, aудіальні та прaктичні.
Оцінкa знaнь: тестові зaвдaння, зaвдання на встановлення відповідності та інші види вправ дозволяють вчителю перевіряти зaсвоєння мaтеріалу, виявляти прогaлини у знaннях та проводити корекційну роботу.
Тaким чином, дидaктичні кaртки необхідні для створення ефективного та цікaвого нaвчального процесу, який стимулювaтиме пізнaвaльну aктивність школярів та допомaгатиме їм глибше розуміти предмет, а тaкож додaсть позитиву та хорошого нaстрою.
Дaні картки, також можна використовувати під час дистанційного навчання. Дидактичні матеріали створені на основі різноманітних ресурсів, зокрема wordart.com (хмара слів), ua.izzi.digital- платформа з інтерактивними завданнями, платформа LearningApps.org та Wordwall.
Контроль та оцінювання знань – це структуриний елемент процесу навчання, який здійснюється впродовж усього навчального року і полягає у визначенні ефективності результатів навчання учнів згідно з вимогами до обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом на основі компетентнісного підходу.
Оцінювання дає інформацію про досягнення результатів навчання на певному етапі освітнього процесу, здійснюється за визначеними критеріями, які дозволяють встановити відповідність між вимогами до обов’язкових результатів навчання, визначеними Державним стандартом і фактичними результатами навчання, яких досягли учні. Оцінювання загальних груп результатів навчання з предметів природничої освітньої галузі проводиться протягом семестру (І та ІІ окремо) та виставляється як загальний результат контролю груп результатів навчання за підсумками семестру один раз. Підсумкове оцінювання може бути проведеним після кожної вивченої теми за групами результатів навчання (у формі діагностувальної або комплексної діагностувальної роботи: письмової, усної, іншої) та виставлятися на предметних сторінках класного журналу за групою результатів навчання або єдиною оцінкою, яка визначатиметься як середній бал з кількох груп результатів навчання.
Для формування висновків щодо рівня досягнення обов’язкових результатів навчання за семестр учитель може використати та запропонувати учнівству виконати комплексну діагностувальну роботу, завдання якої дозволяють установити результати навчання за всіма групами результатів, визначеними для природничої освітньої галузі: проводить дослідження природи, опрацьовує та використовує інформацію, усвідомлює закономірності природи.
Розвивальна доміно – гра «Пізнаємо природу» це комплекс цікавих завдань для узагальнення знань з кожного розділу, що вивчається у п’ятому класі. Навчальне доміно складається з прямокутників розділених на дві частини, схожих на кісточки доміно. Грати в доміно можуть 2,3,4 учні (і, навіть весь клас). Прямокутники діляться між учасниками порівну. Починає гру той учень, у якого є прямокутник з написом «ПОЧАТОК ГРИ». На другій половині доміно є запитання. Всі учасники серед своїх прямокутників шукають відповідь на нього. Коли покласти правильну відповідь до запитання, то на другій половині прямокутника з’являється нове запитання і так далі. Грають діти доти, поки на останньому прямокутнику не буде написано «КІНЕЦЬ ГРИ» Рекомендовано для вчителів які викладають інтегрований курс «Пізнаємо природу».
Пропонований ресурс представляє собою інтерактивний робочий зошит з курсу «Географія: Австралія. Південна Америка. Антарктида» для здобувачів освіти 7 класів НУШ. Електронний засіб містить різноманітні види діяльності: практичні роботи, дослідження, проекти, інтерактивні вправи, тестові завдання, відеоуроки, укладені відповідно до модельної навчальної програми «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Запотоцький С.П., Карпюк Г.І., та інші) та підручника (авт. В.М.Бойко, С.М.Міхелі).
Навчальні практико-орієнтовані, дослідницькі і творчі завдання різного рівня складності спрямовані на закріплення і перевірку навчальних досягнень учнів, формування географічних і ключових компетентностей та наскрізних умінь. Розміщені у зошиті алгоритми виконання завдань і приклади їхнього оформлення сприяють формуванню в учнів навичок самостійної роботи. Його можна використовувати на уроках, під час виконання домашніх завдань, так і при організації дистанційного навчання. Практичні роботи, дослідження, проекти, вправи покликані розвивати творчі здібності здобувачів освіти.
Значна кількість завдань спрямована на формування вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати та систематизувати навчальний матеріал. Виконуючи різноманітні види робіт, здобувачі освіти навчаться правильно заповнювати таблиці, порівнювати різні географічні карти, безпомилково підписувати назви на картах, шукати інформацію, працювати в групах, робити висновки. Виконання завдань різного рівня складності мають поліпшити розуміння географічних причинно-наслідкових зв’язків, закріпити знання теоретичного курсу і надати навички практичного аналізу, прогнозування і планування.
Вони допоможуть учням здобути досвід дослідницької роботи, навчать абстрактному логічному мисленню. Розміщений матеріал можна легко адаптувати для дітей з ООП. Пропонований інтерактивний робочий зошит створено за допомогою програм Genially, Wizer.me., PurposeGames. Рекомендовано для використання у роботі вчителям географії та учням 7 класу ЗЗСО.
Загальний доступ до ресурсу за посиланням: https://view.genially.com/6770158d86d8a2b76fecd820/interactive-content-titulka Австралія: https://view.genially.com/6770113a0f7eb9350829087f/interactive-content-avstraliya
Південна Америка: https://view.genially.com/679fbba47edf9417a75a5db3/interactive-content pivdenna-amerika Антарктида: https://view.genially.com/67a9d174e96bd68fdd5f1b0a/interactive-content-antarktida
Світ, що нас оточує - розмаїтний і загадковий. Наука поступово розкриває його таємниці. Хімія в цьому процесі відіграє дуже важливу роль. Вона вивчає речовини, їх перетворення різноманітні явища, що супроводжують ці перетворення.
Хімія відіграє надзвичайно важливу роль у житті сучасного суспільства. Із повітря й води, вугілля й нафти, горючих газів і деревини, різноманітних руд і мінералів хіміки створюють такі речовини й матеріали, яких немає в природі.
Тому головне завдання вчителя – навчити учнів мислити та застосовувати набуті знання для розв’язання будь-яких життєвих і виробничих проблем. А найбільше це стосується учнів з особливими освітніми потребами, які потребують особливого ставлення до себе, індивідуального підходу до кожного.
Освітній процес у класах з інклюзивним навчанням здійснюється відповідно до типових освітніх програм для осіб з особливими освітніми потребами, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності цих дітей.
Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу учнів з ООП забезпечує вчитель - предметник, розробляє індивідуальний навчальний план, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами. Оцінювання навчальних досягнень дітей з особливими освітніми потребами здійснюється згідно з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів та обсягом матеріалу, визначеним індивідуальною навчальною програмою.
Цей навчальний посібник, який пропонується до вашої уваги, створювався з метою полегшення організації та проведення діагностувальних робіт з хімії у 7 класі НУШ. За трьома групами результатів складено адаптовані завдання для учнів з ООП з 1- 3 рівнем підтримки. Правильне виконання оцінюється в 2,3,4 бали (в залежності від складності).
Використання кейс-методів на уроках біології– це навчальний метод, заснований на аналізі конкретних ситуацій або проблем, що дозволяє учням вирішувати практичні завдання, використовуючи теоретичні знання з природничих наук.
Кейс-метод активно використовується в навчанні для стимулювання критичного мислення, розвитку вмінь аналізувати і синтезувати інформацію, а також для залучення учнів до дослідницької діяльності.
З наукової точки зору, кейс-метод у природничій освіті спирається на теорії активного навчання, де учні не просто отримують готову інформацію, а активно взаємодіють із навчальним матеріалом, беручи участь у вирішенні реальних або змодельованих проблем. Це сприяє формуванню глибших знань і навичок, оскільки процес навчання відбувається через застосування теоретичних понять на практиці.
Кейс-метод у природничій освіті може бути дуже ефективним для глибшого засвоєння матеріалу і розвитку практичних навичок учнів, оскільки він стимулює їх до активної участі в процесі навчання.
Інноваційні технології відіграють ключову роль у географічних дослідженнях, відкриваючи нові можливості для аналізу, візуалізації та прогнозування даних про Землю та її процеси. Технології штучного інтелекту, роботизовані системи, комп’ютерні моделі глибше проникають в різні сфери нашого життя, об’єднуючи на своєму шляху все більше і більше наук: математику, інформатику, фізику, біологію, хімію, географію, мистецтво тощо.
Знання з географії мають широкий спектр застосувань і стають дедалі важливішими у майбутньому через глобальні виклики та зміни. Попит на спеціалістів із ГІС, аналітиків даних, екологів, урбаністів та кліматологів зростає. Географія відкриває двері до кар’єри в державному управлінні, бізнесі, освіті, туризмі та екології.
З початком широкомасштабної війни велика кількість населення України стикнулася з проблемами інтеграції внаслідок масових міграцій по всій земній кулі. Легше давався процес адаптації до нових місць тим людям, які гарно орієнтуються по інтерактивних картах, володіють кількома мовами, вміють користуватися мобільними додатками, знайомі з культурою та побутом іноземних країн, можуть використати свої знання та вміння не залежно від того, в якій точці планети будуть реалізовувати себе як професіонала.
Навчання має надати учням знання про різноманітні місця, людей, ресурси, природне і людське середовище, а також глибоке розуміння основних фізичних і суспільних процесів на Землі.
Саме освіта НУШ покликана змінити наше уявлення про традиційне засвоєння інформації і трансформувати сучасну освіту до невпізнання. Метою даної розробки є показати можливості використання сучасних інновацій та STEAM на уроках географії в контексті Нової української школи.