A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту Маневицької селищної ради

Управління закладами освіти

Дата: 02.06.2025 12:34
Кількість переглядів: 11

 

https://drive.google.com/drive/folders/1ffffFG7BrG_FJwB7SnnHN3Jtgo772yBL

 

 

Фото без опису

 

 

 

 

Дирекція ліцею розробила методичні матеріали, які стануть у нагоді адміністрації, педагогам та педагогиням закладів освіти, класним керівникам, щоб спонукати здобувачів освіти та колег до волонтерської діяльності, до допомоги близьким, знайомим та незнайомим людям, підтримки ЗСУ, посильній допомозі українським військовим. А ще- надихнути їх впливати на розв’язання соціальних проблем у своєму населеному пункті та в рідній Україні… Маємо надію, що ці методичні рекомендації, вказівки, поради стануть у пригоді керівникам шкіл та їх заступникам для професійного зростання і життєвого успіху. Ми, безумовно, не претендуємо на новаторство усіх викладених у методичних рекомендаціях форм та прийомів. Багато з них відомі: це сумісна творчість керівників різного віку і різної спеціальності, але які поєднані любов'ю до волонтерської справи, яка не вимагає нічого натомість: ані матеріальної винагороди, ані розголосу, ані публічного визнання.

 

 

Фото без опису

 

Посадова iнструкцiя - це первинний кадровий документ, який має юридичну силу та сприяє правовому захисту на пiдприємствi, в установi, органiзацiї. Посадові інструкції є інструментом організації трудової діяльності в закладі загальної середньої освіти (ЗЗСО). Вони повідомляють обов’язки, права та відповідальність кожного працівника, забезпечуючи ефективність роботи закладу та сприяючи чіткому розподілу функцій між працівниками. Розробка посадових інструкцій спрямована на впорядкування трудових відносин, підвищення рівня відповідальності працівників та запобігання конфліктним ситуаціям. Правильно складені посадові інструкції допомагають керівництву закладу освіти ефективно керувати персоналом, а працівникам — краще розуміти свої завдання та обов’язки. У цьому довіднику розглядаються основні принципи та етапи складання посадових інструкцій для різних категорій працівників ЗЗСО. Які основні вимоги до складання посадової iнструкцiї? Слiд зазначити, що посадова (робоча) iнструкцiя складається на посаду (професiю), передбачену в штатному розписi, а не на конкретну особу, яка буде обiймати цю посаду. Тому достатньо буде однiєї посадової iнструкцiї конкретної професiї для двох i бiльше працiвникiв. Посадовi (робочi) iнструкцiї складаються на основi квалiфiкацiйних характеристик посад працiвникiв, наведених у Довiднику. Квалiфiкацiйнi характеристики визначають перелiк основних робiт, якi властивi тiй або iншiй посадi (професiї), та забезпечують єднiсть у визначеннi квалiфiкацiйних вимог щодо певних посад (професiй). Отже, посадова iнструкцiя дає можливiсть чiтко визначити функцiональнi обов’язки працiвника, який обiймає конкретну посаду. 6 Пiд час пiдготовки посадових iнструкцiй забезпечується єдиний пiдхiд щодо побудови, структури i змiсту їхнiх роздiлiв. Iнструкцiї мають вiдображати повний перелiк завдань та обов’язкiв, повноважень i вiдповiдальностi. Складаючи посадовi (робочi) iнструкцiї, власник або уповноважений ним орган не може змiнювати квалiфiкацiйнi вимоги до посади (професiї) щодо освiти (вiдповiдного напряму пiдготовки), передбаченi квалiфiкацiйною характеристикою цiєї посади (професiї). До складання кожної конкретної посадової iнструкцiї слiд пiдходити iндивiдуально, але є загальнi правила їхнього складання. За потреби завдання та обов’язки, включенi до типової квалiфiкацiйної характеристики тiєї або iншої посади (професiї), можуть бути розподiленi мiж окремими виконавцями або коло завдань та обов’язкiв окремих працiвникiв може бути розширене з дорученням їм робiт, передбачених для рiзних груп посад, рiвних за складнiстю, виконання яких не потребує iншої спецiальностi, квалiфiкацiї. Під час складання посадових інструкцій для працівників закладу загальної середньої освіти (ЗЗСО) слід використовувати такі нормативноправові документи. 1. Законодавчі та нормативні акти: ➢ Закон України "Про освіту". ➢ Закон України "Про повну загальну середню освіту". ➢ Кодекс законів про працю України (КЗпП). ➢ Типові штатні нормативи закладів освіти. ➢ Галузева угода між Міністерством освіти і науки України та профспілкою працівників освіти. 7 2. Підзаконні акти та накази Міністерства освіти і науки України: ➢ Наказ МОН України Про затвердження нових професійних стандартів «Вчитель закладу загальної середньої освіти» від 29 серпня 2024 року № 1225. ➢ Накази МОН щодо атестації педагогічних працівників. ➢ Інші нормативні документи, що регламентують роботу конкретних посадових категорій (наприклад, інструкції щодо роботи бібліотекаря, лаборанта, соціального педагога тощо). 3. Кваліфікаційні характеристики посад працівників освіти. 4. Методичні рекомендації та посадові інструкції зразкового характеру. 5. Внутрішні документи закладу освіти: ➢ Статут закладу освіти. ➢ Правила внутрішнього трудового розпорядку. ➢ Колективний договір. 6. Положення про підвищення кваліфікації педагогічних працівників. 7. Індивідуальні трудові договори. Використання цих документів гарантує, що посадові інструкції будуть відповідати чинному законодавству, забезпечує чіткість функціональних обов’язків працівників та сприятиме ефективному управлінню персоналом у закладів. Основні розділи посадової інструкції: 1. Загальні положення. 2. Завдання та обов’язки. 3. Права. 4. Відповідальність. 5. Повинен знати. 6. Кваліфікаційні вимоги. 7. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою. 8 За новим професійним стандартом «Вчитель закладу загальної середньої освіти» з’являється розділ у посадових інструкціях: 1. Загальні положення. 2. Завдання та обов’язки. 3. Права. 4. Відповідальність. 5. Повинен знати. 6. Кваліфікаційні вимоги. 7. Професійна діяльність 8. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою. Як вносити зміни та доповнення до посадової інструкції? Процедура внесення змін і доповнень до посадових інструкцій працівників закладу загальної середньої освіти (ЗЗСО) повинна відповідати законодавчим вимогам та внутрішнім нормативним актам закладу. 1. Підстави для внесення змін: ➢ Зміни в законодавстві. ➢ Реорганізація або зміна структури закладу освіти. ➢ Впровадження нових технологій або методик навчання. ➢ Результати атестації або сертифікації педагогічних працівників. ➢ Запити працівників або керівництва щодо уточнення функціональних обов'язків, прав чи посадових вимог. 2. Процедура внесення змін: Крок 1. Ініціювання змін ➢ Пропозиції щодо змін можуть надходити від керівника закладу освіти, кадрової служби, профспілкового комітету або самих працівників. ➢ Керівник видає службове доручення або ін. Крок 2. Розробка нової редакції 9 ➢ Відповідальна особа (кадрова служба, юрист, методист) готує проект змін до посадової інструкції ➢ Новий документ узгоджується з юридичною службою (якщо є) ➢ Проект змін передається на розгляд працівника, посада якого регламентується документом. Крок 3. Узгодження та затвердження ➢ Зміни погоджуються з працівником (якщо вони стосуються його функціональних обов’язків. ➢ У разі потреби, зміни розглядаються на засіданні профспілкового комітету або педагогічної ради . ➢ Директор закладу освіти затверджує зміни наказом по закладу. Крок 4. Ознайомлення працівників ➢ Працівник відвідайте зі змінами під підпис. ➢ Якщо суттєві (збільшення обов'язків, зміна робочих умов), працівник має право відмовитися, що може вимагати додаткового погодження або внесення змін до трудового договору. 3. Документальне оформлення: 1️. Наказ про внесення змін. 2️. Нова редакція посадової інструкції або додатковий документ із внесенням змін. 3️. Лист погодження. 4️. Журнал ознайомлення. Зміни, що потребують додаткових погоджень. Якщо зміни передбачають зміну умов праці (наприклад, збільшення навантаження, зміну графіку роботи чи зміни у функціональних обов'язках), мають бути внесені до трудового договору. Це вимагає попереднього погодження з працівником, письмового сповіщення не пізніше ніж за 2 місяці та затвердження змін наказом керівника закладу. Всі зміни повинні 10 відповідати нормам трудового законодавства України, зокрема Кодексу законів про працю (КЗпП). Внесення змін до посадової інструкції – це офіційний процес, який потребує відповідного оформлення. Важливо, щоб працівники були попередньо поінформовані про зміни та мала можливість висловити свої пропозиції. ✓ Відсутність посадових інструкцій в закладі загальної середньої освіти (ЗЗСО), може призвести до низки проблем, зокрема: ✓ Нечіткість обов’язків працівників – відсутність посадових інструкцій ускладнює розуміння того, які саме функції, права та обов’язки має кожен працівник. ✓ Конфлікти та непорозуміння – без офіційно визначених обов’язків можуть виникати суперечки щодо виконання певних завдань або відповідальності за певні ділянки роботи. ✓ Проблеми при атестації та оцінюванні роботи – складніше об’єктивно оцінити роботу педагога чи адміністративного персоналу без чітких критеріїв, які зазвичай визначаються в посадових інструкціях. ✓ Юридична невизначеність – відсутність посадових інструкцій може ускладнити вирішення трудових спорів та юридичних питань у випадку скарг, претензій або звільнення працівників. ✓ Перевищення або ухилення від посадових обов’язків – працівники можуть або виконувати функції, які не входять до їхньої компетенції, або, навпаки, уникати виконання важливих завдань через їх невизначеність. Що робити в такій ситуації? Адміністрація закладу освіти має розробити та затвердити посадові інструкції відповідно до законодавства України. 11 Посадові інструкції повинні відповідати типовим положенням, затвердженим Міністерством освіти і науки України, а також внутрішньому статуту закладу. Кожен працівник має бути ознайомлений із своєю посадовою інструкцією під підпис. Якщо в ЗЗСО відсутні посадові інструкції, це не лише ускладнює організацію роботи, а й може спричинити адміністративні та трудові конфлікти. У довіднику також розглядаються зміни, які необхідно внести до посадових інструкцій вчителів закладів загальної середньої освіти відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 29 серпня 2024 року № 1225. Новий професійний стандарт встановлює актуальні вимоги до компетентностей педагогічних працівників, розширює їхні функціональні обов’язки, висуває вимоги до професійного розвитку та визначає критерії оцінювання діяльності. Також надано рекомендації щодо оновлення посадових інструкцій, що включають аналіз чинних документів, внесення змін до відповідних розділів, залучення педагогічного колективу до обговорення та затвердження оновлених інструкцій. Дотримання цих рекомендацій сприяє підвищенню якості освітнього процесу та відповідності посадових обов'язків.

 

 

 

 

 

Фото без опису

 

 

Із року в рік у закладах освіти видають низку аналогічних наказів з адміністративно-господарської діяльності. Основними завданнями яких є: - розвиток та вдосконалення матеріально-технічної бази; - здійснення заходів щодо господарського забезпечення і обслуговування приміщень; - організація технічно-грамотної експлуатації всіх споруд, що знаходяться на балансі закладу освіти - будівель, інженерних систем і мереж та обладнання, вчасне проведення ремонтів з метою довгострокового експлуатаційного зберігання, забезпечення пожежної безпеки та безпечних умов праці; - планування та проведення будівництва і реконструкцій будівель, поточних і капітальних ремонтів, оформлення звітів про витрати матеріалів та актів про витрати ремонтних і господарських робіт, здійснення технічного нагляду за виконанням робіт; - планування та впровадження заходів з економії енергоресурсів і організація контролю за раціональним їх використанням, послідовного дотримання режиму енергозбереження та економії; - планування і здійснення заходів з підготовки спортивно-оздоровчих споруд, території закладу освіти до нового навчального року, опалювального сезону та роботи в осінньо-зимовий період; - впровадження нових методів для вдосконалення охорони обʼєктів закладу освіти; - планування та проведення ряду заходів щодо запобігання травматизму працівників та здобувачів освіти; - проведення обов'язкових періодичних медичних оглядів працівників; - виконання заходів, спрямованих на покращення умов праці; - розслідування нещасних випадків; - організації підвозу учасників освітнього процесу; - виконання приписів контролюючих органів щодо безпечної експлуатації будівель і споруд, інженерних мереж, систем, обладнання у відповідності до правил і норм санітарії, пожежної безпеки і охорони праці; - організації харчування тощо. Робота з наказами повинна здійснюватись за певними стандартами, дотримання яких — запорука успішної діяльності закладу освіти.

 


« повернутися

Вхід для адміністратора